CE a început de curând să coordoneze verificarea platformelor și a anunțurilor publicitare online (”sweep”), pentru a evita expunerea consumatorilor din UE la conținuturi care promovează afirmații false sau produse înșelătoare.

Săptămâna aceasta, Comisia a continuat, de asemenea, schimburile de informații cu principalele platforme online (Allegro, Amazon, AliExpress, Microsoft/Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish și Yahoo/Verizon Media).

”Această nouă verificare, concepută special pentru contextul coronavirusului, este menită să ne ajute să identificăm conținutul înșelător care constituie o încălcare a normelor UE privind protecția consumatorilor și să conducă la eliminarea acestuia”, a declarat comisarul pentru justiție. 

În urma apelului suplimentar la acțiune de săptămâna trecută din partea comisarului pentru justiție Didier Reynders, toate aceste platforme au răspuns cu un angajament ferm de protejare a consumatorilor și au confirmat eforturile lor continue de a elimina în mod proactiv anunțurile publicitare înșelătoare, inclusiv cele care pretind în mod ilegal că suplimente alimentare ”minune” ar avea efecte împotriva coronavirusului.

Comisia Europeană precizează că această acțiune comună a dat deja rezultate bune.

De exemplu, în martie, numai AliExpress a îndepărtat peste 250.000 de oferte de vânzare suspecte, în timp ce eBay a blocat sau îndepărtat peste 15 milioane de oferte de vânzare care încălcau politicile grupului privind COVID-19.

În paralel, Comisia a fost în contact și cu mai multe asociații profesionale reprezentând principalele organizații din domeniul comerțului electronic și al publicității online, pentru a garanta acțiuni coordonate și eficiente.