Eurodeputații vor pune întrebări conducerii TikTok în legătură cu respectarea legislației europene
Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorului îi va chestiona marți pe reprezentanții TikTok în legătură cu modul în care compania aplică regulile digitale ale UE, în contextul alegerilor recente din Europa.
Discuția va avea loc marți, începând cu ora 12:00, ora României.
Comisia pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO) a Parlamentului European, va purta la Bruxelles o discuție cu Caroline Greer, directoare pentru politici publice și relații guvernamentale la TikTok, și cu Brie Pegum, șeful departamentului care se ocupă de transparență în cadrul TikTok.
Potrivit unui comunicat, eurodeputații vor pune întrebări legate de măsurile luate de companie, în conformitate cu regulamentul digital al UE, pentru a asigura un spațiu online sigur, transparent și de încredere, în special în perioadele electorale.
Maria Grapini (PSD/S&D) este vicepreședintă a acestei comisii a PE.
Adina Vălean (PNL/PPE ) și Gheorghe Piperea (AUR/ECR) sunt membri ai IMCO.
Valerie Hayer, președinta Grupului Renew, a cerut marțea trecută șefului TikTok să explice în PE practicile rețelei de socializare, în urma primului tur al alegerilor prezidențiale din România.
”Asistăm la un atac asupra democrației chiar sub ochii noștri, suntem martorii modului în care social media, în special TikTok a devenit un adevărat câmp de luptă pentru a câștiga votanți”, a declarat Hayer în cadrul unui briefing de presă.
TikTok a transmis autorităților române că nu a găsit dovezi ale unei operațiuni de influență ascunsă pe platforma TikTok, în ultimele săptămâni, legate de alegerile prezidențiale din România și nici dovezi de influență externă, potrivit Paginademedia.ro.
Comentarii