Comisia a publicat primele trei cereri de propuneri din cadrul componentei MEDIA pentru 2022 a programului „Europa creativă”, un program care dispune în acest an de o finanțare totală în valoare de 226 de milioane de euro.

Obiectivul este sprijinirea redresării sectorului audio-vizual și sporirea competitivității acestuia, atât în Europa, cât și la nivel mondial. În săptămânile și lunile următoare vor fi publicate noi cereri de propuneri.

Pe lângă aceste cereri inițiale de propuneri, efectuate în cadrul componentei MEDIA și reprezentând fonduri de 41 de milioane de euro, în cadrul componentei TRANS-SECTORIALE a programului a fost publicată astăzi și o cerere de propuneri axată pe alfabetizarea mediatică, dotată cu fonduri UE în valoare de 2,4 milioane de euro.

Alte câteva cereri de propuneri din cadrul celor trei componente ale programului „Europa creativă” vor fi publicate pe Portalul pentru finanțare și licitații al Comisiei.

Bugetul pentru 2022 al programului „Europa creativă” este de 385,6 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 30 % față de 2021.