Comisia lansează o primă serie de cereri de propuneri pentru sprijinirea sectorului audiovizual

Comisia a publicat primele trei cereri de propuneri din cadrul componentei MEDIA pentru 2022 a programului „Europa creativă”, un program care dispune în acest an de o finanțare totală în valoare de 226 de milioane de euro.
Obiectivul este sprijinirea redresării sectorului audio-vizual și sporirea competitivității acestuia, atât în Europa, cât și la nivel mondial. În săptămânile și lunile următoare vor fi publicate noi cereri de propuneri.
Pe lângă aceste cereri inițiale de propuneri, efectuate în cadrul componentei MEDIA și reprezentând fonduri de 41 de milioane de euro, în cadrul componentei TRANS-SECTORIALE a programului a fost publicată astăzi și o cerere de propuneri axată pe alfabetizarea mediatică, dotată cu fonduri UE în valoare de 2,4 milioane de euro.
Alte câteva cereri de propuneri din cadrul celor trei componente ale programului „Europa creativă” vor fi publicate pe Portalul pentru finanțare și licitații al Comisiei.
Bugetul pentru 2022 al programului „Europa creativă” este de 385,6 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 30 % față de 2021.
Background
Programul „Europa creativă” cuprinde, din 2021, trei componente: componenta MEDIA, care oferă sprijin pentru sectoarele audiovizualului, componenta CULTURĂ, care vizează toate celelalte domenii ale sectoarelor culturale și creative, și componenta TRANS-SECTORIALĂ, care oferă oportunități de colaborare trans-sectorială și oportunități pentru sectorul mass-mediei de știri.
În cadrul noului cadru financiar multianual 2021-2027, programului i-a fost alocată suma fără precedent de 2,2 miliarde de euro, acesta devenind astfel cel mai mare program de finanțare de până acum dedicat sprijinirii sectorului cultural și creativ la nivelul UE.
Comentarii