De astăzi, Parisul nu mai are Birou de Turism. Cel puțin, un sediu fizic. Ultima sa locație, cea de Quai Jacques Chirac, deschisă abia în primăvara trecută, era în realitate o structură pop-up, destinată să fie demontată după Jocurile Olimpice.

Locația reală, cunoscutul Hotel de Ville, făcea deja parte din istorie. Semn al vremurilor, structura nu se desființează, ci se va limita la asistență telefonică și digitală: conducerea Oficiului a explicat că își „regândește” rețeaua de informații tematice. În esență, ar trebui să fie înlocuită cu o rețea de chioșcuri, care vor fi instalate în cele de ziare, în oficiile poștale și poate chiar în hoteluri, scrie „La Repubblica” (Italia).

„Evoluția comportamentului vizitatorilor combinată cu specificul unui oraș precum Paris ne determină să regândim rețeaua noastră locală de informare turistică – explică Biroul de Turism într-un comunicat, precizând că, „contrar celor afirmate, demersul nostru nu urmărește eliminarea recepției fizice, ci reorganizarea acesteia cu sprijinul partenerilor noștri pentru a răspunde mai bine așteptărilor vizitatorilor”.

Astfel, legătura cu publicul a unei asociații, creată în 1971 de Primăria Parisului și Camera de Comerț și Industrie a capitalei Franței, și de atunci redenumită Paris je t'aime - Biroul de Turism, nu va mai fi aceeași.

Comunicatul precizează că instrumentele pe care asociația intenționează să le dezvolte sunt un serviciu de concierge turistic accesibil 7 zile pe săptămână, prin telefon, e-mail și mesagerie instant, „pentru a oferi sfaturi personalizate”, și „o rețea de parteneri locali”. Această rețea, dezvoltată din 2024, include chioșcuri, oficii poștale și hoteluri, iar proiectul prevede ca până în 2026, la Paris să funcționeze aproximativ cincizeci de astfel de locuri.

A fi „bine primit, recunoscut și consiliat într-un mod personalizat rămâne o prioritate absolută pentru a păstra reputația și atractivitatea destinației noastre”, insistă Biroul de Turism. „Acest lucru înseamnă o mai mare flexibilitate, răspunsuri imediate la nevoile” vizitatorilor „și o prezență umană acolo unde contează cu adevăra”, adaugă organizația, care administrează site-ul Parisjetaime.com și aplicația web MyParisjetaime.com.

Sursa: Rador Radio România