Aderarea în etape a României la Spațiul Schengen are o parte bună și una mai puțin bună, declară la RFI eurodeputatul Renew Europe Dragoș Tudorache (REPER).

Partea bună în opinia sa este că ”s-a spart gheața”, partea proastă e că va exista în continuare un ”cost non-Schengen” pentru transportatori, pe cale terestră. Deputatul european afirmă pe de altă parte că terminalul I de la aeroportul Otopeni este depășit de volumul de trafic de călători.

În opinia sa, ”nu e bine să minimizăm ceea ce s-a obținut. S-a obținut un prim pas important, o primă fază, o primă etapă, în care călătorii noștri pe aerian vor beneficia de acum încolo de facilitatea de liberă circulație, fără nici un fel de control și e un lucru important”.

”Asta poate-l convinge pe domnul Grindeanu să înceapă să se gândească serios și la ce înseamnă fluxurile în aeroportul Otopeni, pentru că la acest moment, terminalul I, cred eu, nu este pe deplin pregătit pentru ceea ce urmează (...). Pentru tot ce s-a făcut în aeroportul Otopeni în terminalul I e o improvizație, acum 10-12 ani, când am îndeplinit sau s-a făcut evaluarea tehnică, însă pentru oricine care a fost în ultimii ani în aeroportul Otopeni e clar că acest aeroport este mult subdimensionat la acest moment pentru traficul aerian actual și odată cu reorganizarea fluxurilor de la 1 martie încolo, cred eu că acest neajuns va deveni și mai evident. Cred că e cazul să ne gândim foarte serios fie la lărgirea acestui terminal sau la construirea unui nou terminal”, a declarat Tudorache la RFI.