Mick Schumacher a fost pentru cea mai mare parte a vieții sale profesionale o persoană care a primit atenția uriașă a întregii lumi familiarizate cu motorsportul de clasă mondială.

Motivul este evident, fiind cel ce a acceptat să-i calce pe urme unei figuri familiare pentru el, dar care a schimbat analele Marelui Circ de la prima și până la ultimele sale reprezentații. De aceea, misiunea unui tânăr aspirant german nu se prezenta ca fiind deloc facilă, publicul plasându-și așteptările foarte sus. Pe măsură ce timpul a trecut, țintele și atenția s-au amplificat de la o treaptă la cealaltă, însă protagonistul lor le-a făcut față tot mai bine.             

Fiul septuplului campion mondial a poposit în antecamera valorică a F1, după ce a găsit succesul în alte serii mediatizate. Așa cum vom vedea, între parcursurile sale a existat o puternică tentă de similitudine.

Din postura de concurent debutant în cadrul Formulei 3 Europene, adaptarea a fost graduală, iar rezultatele urmau să se vadă din plin în al doilea său sezon (echivalent cu anul 2018). El și-a dominat oponenții atât prin consistență, cât și prin pura performanță înregistrată alături de Prema Racing către finalul calendarului. El a marcat atunci o serie de șase victorii la rând pentru a se detașa. Promotorul filierei Ferrari i-a acordat încrederea de a rămâne în cadrul structurii principale, asociată Formulei 2. Drumului tânărului a început din nou mai domol, el acontând doar o victorie de etapă, în al doilea eveniment desfășurat pe Hungaroring. În consecință, potențialul rămânea unul enorm odată ce caracteristicile monopostului îi erau însușite. Dinamica avea să se schimbe radical după un an 2019 finalizat cu al doisprezeceleatotal de puncte. Însă, evoluția respectivă se declanșa la capacitate maximă în jumătatea secundă a stagiunii aflate în desfășurare.

Având tot mai mare încredere în capacitățile mașinii, alăturate propriului talent, germanul ce împlinise deja 21 de ani a avansat tot mai mult în ierarhiile generale demonstrând un echilibru remarcabil. Anterior, adrenalina și dorința de victorie îi influențau negativ deciziile din timpul finalurilor tensionate, costându-l câteva oportunități ofertante. În schimb, primele triumfuri venite la Monza, iar apoi la Soci i-au impulsionat nivelul de liniște și control interior. În condițiile în care discutăm despre un regim de cursă, dovezile ultimei afirmații sunt ușor de subliniat. Înaintea ultimului eveniment din 2020, Schumacher preluase și menținuse șefia clasamentului prin intermediul a opt podiumuri și 14 clasări în puncte fără vreun scurtcircuit.

Chiar dacă nu s-a aflat foarte des pe cea mai înaltă treaptă la finalul curselor, consistența etalată de el părea a fi suficientă pentru a rezista în fața unor oponenți cu mai multe succese. Astfel, liderul stagiunii era mare favorit în a-și asigura trofeul la capătul celui de-al doilea week-end de competiție demarat la Sakhir. Mick Schumacher avea un avans de 12 puncte față de Callum Ilott, cu două întreceri rămase de consumat. Interesant este că în afara britanicului, alți patru combatanți dețineau din perspectivă teoretică, șansa de a se bucura de laurii stagiunii. Dintre ei, doi exponenți ai Rusiei aveau să se evidențieze pe traseul oval din interiorul complexului din Bahrain. Totuși, nici Nikita Mazepin sau Robert Shwartzman nu l-au putut eclipsa pe un Yuki Tsunoda de excepție. Niponul – deținător la rândui a unei posibilități pur matematice pentru implicarea în lupta pentru titlu – și-a adjudecat prima poziție pe grila cursei principale, la capătul unei ședințe buclucașe pentru Mick Schumacher.  

Responsabilitatea sa directă pentru incident serios în care a fost implicat și israelianul Roy Nissany, nu anunța urmări blajine. El s-a clasat apoi doar pe locul al optsprezecelea înfruntând un scenariu aparent ingrat în ceea ce privea o remontare.

Totuși, conceptul unic de fluiditate și rapiditate al traseului, alături de recenta formă arătată ofereau auspicii pozitive pentru german. Deși nu a mai imitat plecările excepționale din ultimele întreceri, Schumacher și-a croit un progres stabil în ploton, fiind cu ochii pe singurul său real, care a luat startul din poziția a optat. Treptat, Callum Ilott a fost nevoit să se apere în fața omologului și colegului de filieră încă din stagiile incipiente ale etapei de sâmbătă. Acesta din urmă a intrat rapid în zona punctelor câștigând nouă poziții, bazându-se de un prim și singur schimb de pneuri care să fie efectuat dincolo de jumătatea evenimentului principal. Aflându-se în partea inferioară a grilei, el a ales să încalțe anvelope dure. Pentru britanicul de la UNI-Virtuosi, strategia s-a dovedit inversă, opțiunea pneurilor hard fiind cea secundă. Astfel, Ilott a efectuat intrarea obligatorie la boxe, chiar atunci când Schumacher putea să pregătească lansarea unui atac asupra sa.

Rămas pe circuit, concurentul cu numărul 20 și-a păstrat ritmul bun și a ajuns chiar în fruntea plutonului, până la momentul propriei opriri la standuri. Revenit pe locul 12, el urma să declanșeze efortul pentru obținerea de puncte importante. În vreme ce suspansul se întețea uluitor în frunte, liderul stagional a mărit ritmul și a stabilit cel mai rapid tur în cursă. Pentru a transforma performanța în două puncte suplimentare clasamente, Schumacher se afla în top 8 la intrarea în ultimele zece tururi până la final. Poziția subliniată i-ar fi garantat un pole-position duminică, însă fiul baronului roșu nu s-a mulțumit cu atât. Printr-un efort susținut, el a recuperat deficitul ce îl separa de Jehan Daruvala. Indianul a fost depășit pe ultima parcurgere, iar Mick mai câștiga un punct față de Callum Ilott la trecerea liniei de sosire. Retrogradarea ulterioară a lui Nikita Mazepin le mai oferea amândurora o unitate în plus (pentru pozițiile 5 și 6).

La vârf, o bătălie superbă s-a purtat între cinci piloți. Yuki Tsunoda a reușit să se desprindă din ea. Japonezul a fost urmat, în cele din urmă, de un alt asiatic, Zhou Guanyu. Chinezul a păstrat locul al doilea chiar dacă a ispășit o adăugire de cinci secunde la timpul său final. Disputa acerbă dintre Felipe Drugovich și Nikita Mazepin i-a permis juniorului Renault să neutralizeze pierderea respectivă. Prin contrast, viitorul pilos Haas Ferrari a fost marele perdant al după-amiezii. Pilotajul său iresponsabil în mod repetat l-a constat șase poziții în ordinea finală. Rusul a încheiat al nouălea, în urma unei duble penalizări în valoare de zece secunde.

Pentru colegul său din 2021, sarcina devenea mai simplă matematic decât oricând. Cu paisprezece puncte avans, orice clasare în puncte îi asigura trofeul din F2. Callum Ilott ar fi fost nevoit să se impună în cursa de sprint pentru a-l putea ajunge pe german. Unicii protagoniști rămași în calculele titlului împărțeau lina a doua a grilei de duminică. Ultimul eveniment al sezonului putea fi abordat conservator de către competitorul născut în cantonul elvețian Vaud.

Plecarea nu avea să arate asemenea intenții. Dan Ticktum și-a fructificat bine poziția din fruntea plutonului. Jehan Daruvala a rezistat cu greu atacurilor lui Schumacher. Deși a blocat vizibil o anvelopă, Mick s-a instalat în spatele englezului de la DAMS, depășindu-l pe indian. În schimb, Callum Ilott a rămas pentru o perioadă pe locul al patrulea, plasându-se în expectativă. Duelul din fața sa continua, iar Daruvala și-a recăpătat poziția cedată. Ulterior incidentului lui Ralph Boshung, duelul favoriților se declanșa, iar presiunea și-a spus cuvântul. Liderul formației Prema a întâmpinat noi dificultăți cu gestionarea cauciucurilor, începând să piardă poziții inclusiv spre avantajul lui Ilott. Apoi, inginerii italieni au luat hotărârea de a-l trimite pe elevul lor german la boxe, încercând să recupereze cât mai mult în a doua jumătate a cursei.

În același timp, încălțarea cu pneuri mai noi îi garanta acestuia stabilirea unui timp pe tur suficient de bun pentru ca nimeni să nu poată aconta cele două puncte suplimentar. Așadar, victoria devenea obligatorie pentru o răsturnare de situație improbabilă la general.

Callum Ilott nu a fost capabil să se apropie de competitorii rămași în fața sa, urmând să aibă probleme uriașe de aderență în ultima parte a întrecerii finale, încheiată fără punct. În consecință, prestația modestă a lui Mick Schumacher era irelevantă. Pe măsură ce bătălia pentru locul secund se întețea, Jehan Daruvala încheia întrecerea cu o victorie reconfortantă, prima a carierei. Venit din linia a patra a grilei, Yuki Tsunoda a demonstrat de ce se află printre favoriții de a-l înlocui pe Daniil Kvyat la AlphaTauri. Învingătorul de sâmbătă a tranșat o luptă excepțională cu Dan Ticktum, completând un week-end perfect pentru structura Carlin.

Un alt tânăr a fost deja confirmat să debuteze în Marele Circ. Fiind în așteptare pentru un potențial Grand Prix în Abu Dhabi, Mick Schumacher a devenit oficial noul campion din Formula 2. Cel mai modest rezultat de cursă al anului a întrerupt șirul fabulos al obținerii de puncte, însă scopul final a fost îndeplinit.

Mai rămâne foarte puțin timp până când numele german cu rezonanțe unice pentru motorsport va reveni pe scena Formulei 1. Mick Schumacher va ajunge acolo dintr-o postură onorantă pentru care suspansul s-a menținut inclusiv în ultima întrecere.

Surse:

Formula 2 news: Mick Schumacher crash, video, qualifying, results, Prema Racing, Roy Nissany, Sakhir Grand Prix Bahrain F2: Tsunoda wins in thriller as Schumacher salvages sixth - F2 - Autosport 

https://www.sportsmax.tv/index.php/other-sports/item/74438-mick-schumacher-signs-off-from-f2-as-champion