Înainte ca spectacolul din Cupa Nordică a Talentelor să revină în Austria, pentru ultimele runde ale sezonului, Jacopo Hoșciuc și-a trecut în cont o excepțională primă victorie a carierei, în cursa secundă a week-endului de la Assen.

Cursa nu a dus deloc lipsă de dramatism, gestionarea superioară a unui context deosebit fiind împlinită, după multiple încercări ratate la limită, de către un pilot ce nu a împlinit încă 16 ani, aflat în căutarea unei ascensiuni spre adevăratele înălțimi ale motociclismului. 

Echilibrul într-un turnir destinat doar piloților veniți din zonele mai puțin frecventate ale curselor pe două roți (în Europa Centrală, nordică sau estică), este obligatoriu. De aceea, majoritatea întrecerilor compun o desfășurare foarte strânsă, pe configurații care doresc să obișnuiască fragedele speranțe cu atmosfera de top. Astfel, aproape fiecare întrecere conturează o mulțime de concurenți care se pot implica pentru oricare poziție de pe podium, în cadrul Northern Talent Cup. 

Singurul reprezentant al țării noastre s-a angrenat în câteva bătălii acerbe, ultima dintre ele încheiată prematur la Spielberg. Două căzături l-au costat pe Jacopo Hoșciuc șanse importante chiar la un eventual succes. Lucrurile au devenit din nou interesante la a doua călătorie în Țările de Jos, în ciuda unei clasări dincolo de topul 5 în întrecerea inaugurală. Aspirațiile au vizat ținte mai mari pe o pistă deja familiară purtătorului numărului de concurs 6 pe motocicletă. 

Plecat cu multă încredere, inclusiv din cadrul primelor ședințe cronometrate, pilotul român cu rădăcini italiene a reușit să-și mențină calmul într-un ultim tur aprins al Catedralei olandeze. Cheia a fost reprezentată de bifarea celui mai important aspect, de a rămâne în șa, ținând cont că depășirile în lanț vor surveni constant la o categorie de concurs atât de scăzută ca vârstă. 

În fața unui pluton alcătuit din principalii artizani la titlul Northern Talent Cup, el a gestionat ideal abordarea ultimelor schimbări de direcție pentru a bifa momentul așteptat de echipa tatălui său, care și-a putut înscrie proiectul la cel mai înalt nivel posibil, din actuala campanie. Capacitatea mentală de a rămâne conectat către miza uriașă devine cu atât mai remarcabilă cu cât secvențele mai puțin pozitive din Stiria nu pot fi lăsate ușor în spate. Dar, atitudinea de cursă potrivită sugerează că fiecare după-amiază reprezintă o nouă șansă, mai ales atunci când materialele de concurs sunt concepute egal oricărui pilot. 

Bineînțeles, acțiunea s-a arătat constantă în fiecare tur și până la final, inclusiv pe pista batavă, ultimii 4 kilometri propunând un dramatism imens. Înaintea ultimului sector, Hoșciuc a reușit să se interpună la conducere. Într-un grup ce a inclus primii zece competitori clasați la final, maghiarul Rossi Moor a încercat un atac care să îl propulseze direct spre victorie, de pe poziția a treia. Manevra prea riscantă i-a adus o penalizare la final de întrecere, însă ea nu ar fi avut oricum efectul scontat. Competitorul din țara noastră și-a văzut calea eliberată spre succes, în ultima șicană, cu două zecimi în fața celorlalți ocupanți de drept ai podiumului, Kevin Farkas și Noel Willemsen.

Astfel, la a douăsprezecea ocazie din 2021, una în care competiția de pregătire a tinerilor aspiranți nu a rulat în paralel cu Motomondialul de Viteză, tânărul adolescent român și-a înscris numele în istoria Cupei Nordice a Talentelor, într-o manieră entuziasmantă, însă foarte bine calculată în cadrele cruciale. 

Drept consecință, imnul tricolor s-a făcut auzit meritoriu pe una dintre scenele aparte ale spectacolului pe două roți, în templul olandez de la Assen. Zestrea totală a lui Jacopo Hoșciuc cuprinde acum trei clasări pe podium înaintea ultimei duble runde stagionale din Northern Talent Cup, care așteaptă startul la Spielberg (acolo unde exponenții de Moto GP au trăit noi momente uimitoare în duminica precedentă). 

Însă marele obstacol a fost depășit la finalul celei de-a doua runde olandeze, fiecare etapă având o dublă ocazie de concurs. Trendul pozitiv al liderului Hos Racing Team, aflat pe poziția a șaptea a ierarhiei individuale, l-ar putea conduce spre accederea în Cupa Debutanților, ultima competiție de legătură către Motomondialul de Viteză, acolo unde România l-a avut ca ultim reprezentant pe Robert Mureșan, în urmă cu mai bine de un deceniu.