Acțiunea din Moto GP a conținut până săptămâna trecută zece întreceri (spre deosebire de cele unsprezece completate de clasele inferioare), dar echilibrul de la clasa regină este întreținut de numărul aproape halucinant de învingători diferiți.

Opt protagoniști distincți au ajuns pe prima treaptă a podiumului înaintea Marelui Premiu dedicat regiunii Teruel. Mai mult decât atât (fără a-l lua în considerare pe Marc Márquez), printre ei nu se regăsește încă cel care a devenit ultimul lider al clasamentului general, Joan Mir. Colegul său de echipă a ajuns cu bine la finalul triumfător al primei curse de pe MotorLand Aragón.

Álex Rins a adus primul succes stagional pentru Suzuki transformând un start din linia a patra a grilei, în cea mai plăcută amintire a anului. Spaniolul, fost vicecampion la clasa Moto 2, irosise în prealabil multiple oportunități ale victoriei, căzând în momente total inoportune. Cu ocazia Grand Prix-ului din Aragón, Rins nu a mai comis vreo eroare din clipa în care a preluat conducerea.

El a fost presat de un alt iberic plecat din afara primelor zece locuri ce a etalat o formă excelentă. Finalmente, Álex Márquez părea să fi însușit corect caracteristicile motocicletei de uzină Honda, marcând a doua prezență consecutivă pe un loc secund. După revirimentul de la Le Mans, actualul campion en-titre al categoriei intermediare a fost foarte aproape de victorie în Alcañiz, dar mai experimentatul său conațional a rezistat exemplar.

La polul opus al rezultatelor menționate s-a regăsit Fabio Quartararo. Fiind autorul celui mai bun rezultat al calificărilor de sâmbăta trecută, francezul a întâmpinat dificultăți uriașe. Alegerea de pneuri neinspirată a condus și ea la o cursă încheiată în afara punctelor de către pilotul Yamaha Petronas.

Prin urmare, Joan Mir avea să-l deposedeze de poziția liderului ierarhiei provizorii. Câștigătorul de la Moto 3 din 2017 a demonstrat o constanță rarisimă, fără să puncteze vreun triumf de etapă.

A doua întrecere din Aragón se desfășura, la rândul ei, în condițiile absenței lui Valentino Rossi. Doctorul era nevoit să rămână în izolare, după evenimentele nefericite confirmate în urmă cu 9 zile. În absența legendarului italian, Yamaha se baza pe doar trei exponenți în runda cu numărul unsprezece. Zilele de vineri și sâmbătă promiteau să recalibreze ritmul riderilor de top pentru un eveniment care putea să mai cristalizeze situația provizorie.

Calificările au fost aproape precum întotdeauna strânse din punctul de vedere al vârfului plutonului. În urma unui început ceva mai timid de week-end, Takaaki Nakagami a găsit cele mai bogate resurse stagionale. El a reînnodat șirul de top în Țara Soarelui Răsare, întrerupt de 16 ani întorcându-ne la ultima reușită a lui Makoto Tamada (potrivit eurosport).

Niponul echipei de client Honda și-a îmbunătățit treptat performanțele, fiind constant în fruntea listei timpilor pentru majoritatea sesiunii Q2. Nakagami și-a asigurat primul pole-position al carierei la clasa supremă, devansându-l marginal pe Franco Morbidelli. Álex Rins a completat linia întâi a grilei, în vreme ce protagoniștii bătăliei pentru titlu s-au plasat cu mult în afara topului 3. Fabio Quartararo a obținut doar al șaselea rezultat. În schimb, Joan Mir urma să plece de pe poziția a douăsprezecea, iar Andrea Doviziozo nu a reușit să depășească secvența inaugurală a calificărilor.

Cel mai titrat constructor din istoria recentă a Motomondialului arăta din nou capacități înalte de performanță. Absența lui Marc Márquez a declanșat cea mai slabă perioadă din 1982 încoace pentru Honda. Acum, Takaaki Nakagami putea contribui la întreruperea seriei negative, plecând cu speranțe mari în Grand Prix-ul Teruel.

Debutul cursei a adus însă, printre alte, marea decepție pentru japonez. El a căzut după doar patru viraje parcurse cu bine, lăsându-i în fruntea plutonului pe Franco Morbidelli și Álex Rins. Concomitent, tinerii iberici Alex Márquez și Joan Mir au imitat progresia rapidă din urma startului, precum în duminica precedentă. Până la jumătatea cursei, cei doi au pătruns în careul de ași provizoriu. Ulterior, fratele mai mic al campionului mondial în exercițiu a pierdut la rându-i controlul motocicletei în virajul secund din turul 14.

Abandonul lui Marquez i-a garantat lui Mir un final relativ liniștit de întrecere, având în vedere că ecartul față de orice urmăritor era unul solid. În schimb, liderul clasamentului general nu a putut emite pretenții asupra primelor două poziții. Franco Morbidelli a conservat perfect șefia cursei, desprinzându-se treptat de un Álex Rins incapabil de a oferi o replică suficient de puternică.

Astfel, pilotul italian cu rădăcini braziliene a semnat al doilea succes al stagiunii și al carierei. Tandemul Suzuki și-a asigurat o nouă dublă clasare pe podium. Joan Mir a încheiat al treilea, însă și-a extins cu succes avansul la 14 puncte, la vârful ierarhiei sezonului. Fabio Quartararo a avut parte de un nou Mare Premiu chinuitor pe Motorland Aragón. Francezul a trecut al optulea linia de sosire. Prin contrast, colegul său de la Yamaha Petronas a intrat în raza unei singure victorii față de liderul ierarhiei, mărindu-și șansele la un potențial titlu.

Conform motorsport.ro, Maverick Viñales are de recuperat 19 unități până la Mir, care încă nu a simțit încă gustul succesului de Grand Prix. 

Franco Morbidelli și-a demonstrat încă o dată potențialul excepțional, în cursa dedicată în premieră zonei citadine Teruel. Cu trei runde iberice rămase până la concluziile unui sezon uluitor, multe alte schimbări se mai pot petrece la clasa Moto GP. Etapele valenciene și respectiv din Portugalia vor încorona un nou erou la categoria principală a Motomondialului.