Clasându-se pe podium în Marele Premiu al Statelor Unite, Lewis Hamilton și-a asigurat al șaselea titlu de campion al Formulei 1. Ochii sunt acum pe recordul lui Michael Schumacher - șapte campionate mondiale.

În momentul în care Lewis Hamilton a părăsit McLaren pentru a semna cu Mercedes, în 2013, constructorul din Sttutgart își căuta încă drumul în Marele Circ, la doar câțiva ani după ce monoposturile argintii reveniseră oficial în competiție, la începutul sezonului 2010.

Întorcându-ne în prezent, revoluția unităților de putere hibride a creat un parteneriat impresionant, între pilotul britanic și formația germană. Rezultatele comune par să schimbe istoria în Formula 1.

Momentan, știm că lucrurile nu se vor schimba, la nivel de contract, cel puțin până la finalul anului viitor. Ulterior, rămâne de văzut, dacă povestea va cunoaște noi capitole.

În urma podiumului din Marele Premiu al Statelor Unite, Lewis Hamilton și-a asigurat un al șaselea titlu mondial în cea mai cunoscută competiție de monoposturi.

De notat este că întâietatea ierarhiei echipelor a fost tranșată încă de la Suzuka. Week-endul japonez a oferit celor de la Mercedes supremația pentru a șesea oară consecutiv. Astfel, recordul erei moderne, deținut de Ferrari, cu 5 succese în serie, a fost doborât.

În aceeași măsură, Hamilton și-a extins și el șirul de titluri succesive, până la cota cu numărul 3. Bineînțeles, în ceea ce îl privește pe englez, întregul proces al ultimilor ani are mai multe explicații.

Pe lângă talentul incontestabil, alăturat unei pregătiri mentale care s-a tot ameliorat, Lewis a beneficiat în ultimii șase ani de atuul suprem. Monopostul Mercedes a reușit să domine într-o modalitate uluitoare așa-numita eră V6 Turbo. Trupa germană a pus pe picioare cel mai solid pachet motor, exploatând la maxium schimbările majore de regulament ale lui 2014.

Pe măsură ce cursele au trecut, adversarii săgeților argintii au încercat să reducă deficitul drastic de putere. Chiar dacă aspectul respectiv s-a materializat, odată cu progresul celor de la Ferrari, echpa condusă de Toto Wolff a rămas la nivelul cel mai bun, dacă luăm în calcul consistența generală a mașinii.

Garantat, influența lui Hamilton asupra rezultatelor constructorului german este evidentă. Însă, reciproca se prezintă, minimum, cu o proporție egală de validitate.

În aceeași măsură, realizăm tot mai clar că lumea Formulei 1 ar fi putut arăta cu totul altfel, fără intervenția unui anumit aspect. Singurul pilot care l-a stopat pe Lewis Hamilton din 2014 încoace, în a obține titlul piloților, a preferat să se retragă, după momentul respectiv. Nico Rosberg s-a impus la general în detrimentul britanicului, la capătul sezonului 2016. Ulterior, germanul i-a lăsat locul la Mercedes lui Valteri Bottas.

Bătălia din acel an a lăsat un mare semn de întrebare asupra viitorului. Relativa echilibrare a forțelor, vizibilă din stagiunea care a urmat ar fi făcut mult mai interesante ostilitățile, incluzând un Nico Rosberg în postura de campion mondial în exercițiu.

În schimb, Bottas a reușit să-și exercite perfect rolul de locotenent a lui Hamilton, fără a-i putea pune vreo problemă la nivel individual. Ostilitățile de la constructori nici nu ar fi permis dueluri interne asemănătoare cu cele dintre 2014 și 2016. De aceea, putem afirma decizia lui Rosberg de a-și întrerupe activitatea în urma succesului, i-a eliberat de o mare presiune pe ambii (foști) colegi. Pilotul născut în Stevenage a reușit să evolueze tot mai constant, fără greșeli majore.

Peste mai puțin de trei ani calendaristici, îl vedem pe Lewis devenind din triplu, un sextuplu câștigător de titlu mondial. Mai mult, sezonul actual continuă fără ca britanicul să fi ratat prezența în puncte. 

Valteri Bottas a câștigat duminică pe traseul din Austin, valorificând plecarea din pole-position. Hamilton a forțat victoria, dar, luând startul de pe poziția a cincea, strategia cu o singură oprire nu s-a dovedit suficient de rapidă pentru un triumf absolut. Totuși, britanicul a rezistat în ultimele 3 tururi atacurilor lui Max Verstappen, iar pilotul olandez de la Red Bull a fost nevoit să se mulțumească cu cea de-a treia treaptă a podiumului.

Chiar dacă Marc Marquez în Moto GP duce constanța la un nivel nemaivăzut, performanțele lui Hamilton din 2019 rămân absolut remarcabile. În plus, recordurile cele mai importante ale lui Michael Schumacher sunt mai tangibile ca oricând, mai ales pentru un pilot care se consideră mai prospăt ca oricând.