În momentul în care Michael Schumacher obținea prima sa victorie în Marele Circ (la capătul Marelui Premiu al Belgiei din 1992), Lewis Hamilton nici nu își începuse aventura pe drumul Kartingului național și internațional.

14 ani mai târziu, atunci când germanul triumfa pentru ultima și a 91-a oară, (pe circuitul din Shanghai), tânărul britanic își completa campania ce urma să îl poarte către un titlu muncit în GP 2. La alte 14 sezoane distanță, devenea clar că el îi va căuta cele mai de seamă repere baronului roșu. 

Ulterior stagiunii din 2006, noul campion al seriei suport a acces în Formula 1, însă nu a avut parte de acțiune contra sextuplului învingător. Michael Schumacher s-a retras înainte ca Lewis Hamilton să debuteze și să obțină prima sa victorie, alături de caravana F1, în 2007, la Montréal. Pilotul englez a aspirat atunci chiar la succesul suprem, din postura unui debutant. Circumstanțe dramatice l-au privat pe Hamilton de primul trofeu absolut, însă ele aveau să-i surâdă în campania viitoare, cea din 2008.

Odată cu experiența crescândă și titlurile mondiale, victoriile s-au strâns în contul lui până când au atins cote considerate aproape intangibile. Totuși, este important de menționat că idealul britanicului în ceea ce privește materialul de concurs s-a împlinit din 2014 încoace. Impactul motoarelor hibride (V6 Turbo) a fost speculat perfect de către Mercedes, care a pus la punct cel mai performant monopost. Hamilton semnase cu formația din Stuttgart cu o stagiune mai devreme, preluând locul lăsat liber chiar de către Michael Schumacher. Acesta din urmă a renunțat definitiv la sportul cu motor profesionist în 2012.

La startul primului sezon hibrid, Lewis Hamilton acumulase 22 de succese în Formula 1, dintre care una singură la bordul unui monopost șvab. Însă, începând din martie 2014, perioada de completă dominație a grupului Mercedes AMG Petronas i-a permis britanicului să-și acceseze potențialul maxim, din punct de vedere mental, fizic și sportiv.

După o cursă cu un rezultat ce poate fi considerat sub așteptări la capătul Marelui Premiu al Rusiei, britanicul își putea reîndrepta acum atenția către egalarea recordului baronului roșu. A doua șansă către împlinirea acelui țel intermediar urma să se consume pe un circuit legendar, localizat chiar în Germania. Configurația de Grand Prix de la Nürburgring (pe care chiar Michael Schumacher deține reperul în materie de succese) reprezenta o nouă revenire de bun augur pentru calendarul improvizat al F1 în 2020. Circuitul de 5,1 kilometri revenea pe harta Marelui Circ la capătul a peste 7 ani de așteptare, urmând să găzduiască întrecerea dedicată regiunii Eifel.

Ziua de vineri ar fi trebuit să marcheze debutul oficial într-o sesiune cronometrată al lui Mick Schumacher, la bordul unui monopost Alfa Romeo. Un week-end început ploios avea să împiedice, însă, sub spectrul major al ceții, desfășurarea ambelor antrenamente libere. O atmosferă închisă, dar care părea potrivită pentru noi legende la Nürburgring urma să devină impredictibilă și pentru următoarele 48 de ore.

Drept urmare, calificările prevesteau mult spectacol și o imprevizibilitate pe măsură (dată fiind și absența datelor recente, dacă criteriile meteorologice de siguranță necesare erau îndeplinite. Din fericire, condițiile de sâmbătă s-au arătat mult mai blânde. Ultimul pole-position de pe circuitul din Nürburg (în forma actuală, GP-Strecke) fusese acontat chiar de către actualul campion mondial en-titre. Lewis Hamilton nu transforma atunci locul 1 pe grilă într-o victorie, dar încerca să o realizeze în actuala ocazie. Liderul clasamentului general s-a recunoscut devansat de coechipierul său finlandez. Valtteri Bottas și-a învins confortabil concurența, cu un avantaj de peste un sfert de secundă față de principalii urmăritori, stabilind un nou record al traseului: 1.25.269. 

Hamilton a completat prima linie Mercedes, iar Max Verstappen s-a mulțumit doar cu poziția a treia, în spatele tandemului german. Liderul formației Red Bull s-a aflat în fruntea ierarhiei înaintea ultimului tur din Q3, dar nu a extras rezultatul la care spera, odată cu încheierea ultimei parcurgeri. Ziua cursei avea să se centreze în zodia unui asfalt uscat, dar și a unui cer noros. Precipitațiile nu aveau să influențeze radical întrecerea propriu-zisă. 

Valtteri Bottas a abordat curajos startul cu numărul 150 din carieră. Nordicul a rezistat în primele viraje fiind presat de colegul său de echipă. Ulterior, el a încercat să mărească treptat diferența din fruntea plutonului. Lewis Hamilton a rămas însă în apropierea primei poziții, vânând obiectivul suprem al week-endului. La intrarea în turul 13, Bottas a negociat eronat intrarea în virajul 1 și a afectat grav pneul stânga față. Ca urmare, Hamilton și-a asumat lejer șefia întrecerii, în vreme ce vicecampionul mondial s-a întors de la boxe pe locul al patrulea. 

Abandonul lui George Russell provocat de impactul abrupt cu Kimi Räikkönen a necesitat intervenția Safety Car-ului Virtual. Max Verstappen și noul lider au putut opri la standuri fără să riște pierderea de poziție. Prima treime de cursă a luat sfârșit cu problema tehnică terminală a lui Valtteri Bottas. Retragerea câștigătorului de la Soci lăsa o singură mașină Mercedes la vârful ierarhiei. Însă, britanicul de la bordul monopostului cu numărul 44 și-a continuat evoluția fără cusur.

Lewis Hamilton obținuse la Nürburgring primul succes din Grand Prix 2. În data de 11 octombrie 2020 și prin influența destinului, același circuit l-a adus pe pilotul născut la Stevenage la victoria ce îi egala bariera marelui Michael Schumacher. Succesul cu numărul 91 s-a lăsat așteptat ceva vreme, dar a venit la peste 4 secunde distanță de Max Verstappen, în pofida unei intervenții a mașinii de siguranță în turul 45.

Batavul și-a asumat recordul absolut de cursă pe Nürburgring la încheierea ultimei parcurgeri, cu numărul 60. El a fost urmat pe treapta a treia a podiumului de Daniel Ricciardo. Australianul a readus echipa de uzină Renault în top 3, pentru prima oară după un hiatus de peste nouă ani și jumătate.

Kimi Räikkönen a depășit și el în Germania marca de 322 de starturi în Marele Circ, deținută de Rubens Barrichello. Însă, indiferent de alte realizări, prima ediția a Marelui Premiu dedicat regiunii Eifel va marca pentru veșnicie un moment emoționant. Mick Schumacher i-a dăruit unui Lewis Hamilton vizibil emoționat o cască-simbol a septuplului campion mondial. Tatăl său va rămâne pe prima poziție a clasamentului all-time cel puțin până când F1 va revizita Imola.

Un sfârșit de săptămână plin de acțiune în motorsport a luat sfârșit la Nürburgring în maniera istorică, dar așteptată pe care o spera Lewis Hamilton. El i s-a alăturat lui Michael Schumacher la vârful celui mai important capitol al curselor Formula 1.