În data de 13 mai 1950, primul eveniment din Campionatul Mondial de Formula 1 a avut loc la Silverstone. De atunci, piloți legendari au marcat permanent istoria lui, de-a lungul a 1.022 de evenimente oficiale de cursă.

70 de ani mai târziu, Formula 1, ca întreaga lume a sporturilor, este profund marcată de extinderea COVID-19. De la competițiile pe două roți, precum Moto GP sau Superbike, până la Formula E și Formula 1 toate ramurile motorsportului au fost nevoită să apeleze la ajustări. În ceea ce privește Marele Circ, actuala stagiune reprezenta o nouă bornă a lungimii calendarului. 22 de etape urmau a fi completate, însă efectele pandemiei au redus simțitor posibilitățile de desfășurare a curselor.

Un aspect care ar putea fi considerat pozitiv a fost ilustrat inclusiv de ocazia întemeierii unei întreceri menită să marcheze cel de-al 70-lea sezon din F1. Marele Premiu Aniversar nu ar fi existat în condiții normale, dar circuitul de la Silverstone era cel mai potrivit în a-l găzdui.

În galeria de piloți legendari ce au făcut istorie în Formula se înscrie și Lewis Hamilton, actualul campion mondial, care căuta să îmbunătățească un record pe care chiar el îl stabilise în urmă cu 7 zile - acela al victoriilor pe traseul din țara natală.

Britanicul urmărea triumful cu numărul 8 pe circuitul care măsoară în configurația din prezent 5.891 de metri. Deținătorul ultimelor trei titluri mondiale nu și-a trecut, însă, în cont un al patrulea pole-position consecutiv. Coechipierul său de la Mercedes, Valeri Bottas, a izbutit cel mai bun tur în Q3, devansându-l pe britanic. După prima linie a grilei, monopolizată de  monoposturile echipei din Stuttgart, Nico Hülkenberg a stabilit singura performață în aceeași secundă cu tandemul Mercedes. Înlocuitorul lui Sérgio Perez la Racing Point a plecat de pe locul al treilea.

Startul propriu-zis al întrecerii aniversare a adus multe necunoscute în privința calculelor utilizării pneurilor. Max Verstappen a luat startul utilizând cauciucurile hard, uzate ușor ca urmare a secvenței a doua de calificări. Olandezul a putut, astfel, să nu se implice în lupte imediate pentru pozițiile Mercedes. Pilotul Red Bull a rămas pe circuit pentru o perioadă mai lungă decât Hamilton și Bottas, care au acuzat probleme serioase cu degradarea anvelopelor de compoziție medie. La momentul primei intrări la boxe, batavul i-a luat imediat fața lui Bottas, la șefia cursei. Ulterior, strategii austrieci au neutralizat orice tentativă a omologilor germani de a oferi monoposturilor Mercedes o șansă la victorie.

Prelungirea stintului secund i-a permis lui Lewis Hamilton să forțeze obținerea locului secund, în fața colegului de echipă. Însă, după cea de-a doua oprire la standuri, a devenit evident că succesul de etapă era imposibil. Duelul intern al echipei germane a fost tranșat de britanic în turul 50. Între timp, avansul lui Verstappen a rămas confortabil, iar olandezul și-a trecut în cont primul triumf la Silverstone și al nouălea din carieră. Red Bull a întrerupt, ca urmare, seria celor de la Mercedes de cinci victorii succesive. 

Pilotul care a urcat pe poziția a doua în clasamentul general, conform f1.com, a subliniat după cursă că nu a avut nicio problemă cu pneurile, admițând că strategia echipei sale a contribuit decisiv la victorie. Verstappen a adus primul succes Red Bull Racing pe tărâm britanic după 8 de pauză.

În schimb, Hamilton s-a mulțumit doar cu treapta a doua a podiumului, egalând totalul de clasări similare ale lui Michael Schumacher: 155. Recordul Baronului Roșu, de succese în Formula 1, rămâne la patru unități distanță pentru pilotul englez, care se află momentan la cota 87.

O ocazie cu adevărat deosebită de a se apropia suplimentar nu a fost fructificată, într-o cursă menită pentru istorie. În antiteză cu fabulosul final de săptămâna trecută, Marele Premiu Aniversar nu a mai avut parte de momente dramatice sau incidente notabile. Doar monopostul lui Kevin Magnussen nu a ajuns la sosire din totalul obișnuit de 20.  

Până în prezent, Formula 1 a marcat 108 câștigători de etapă și 33 de campioni mondiali. Marcarea a 70 de ani de istorie nu a reprezentat o întrecere normală, ci o bornă pe care împătimiții Marelui Circ o vor asocia mereu cu vremuri trăite diferit. 70th Anniversary Grand Prix ar trebui să fie urmat la o săptămână de etapa din Spania, dar evoluția pandemiei la Barcelona încă plasează cursa catalană în dubiu.