Mick Schumacher va concura pentru Haas începând din 2021, în baza unui contract multianual, a confirmat miercuri echipa americană de Formula 1.

Drumul lui Michael Schumacher în motorsport a fost, până nu demult, un reper absolut, de care cei mai mulți erau conștienți că nu se pot apropia vreodată.

Iată că în timp ce Lewis Hamilton se apropie tot mai mult de acest deziderat, noi puncte uriașe de interes apar în așa-numita anticameră a unui campionat mondial de anvergură. Bineînțeles, parcursul către a poposi în actualele serii suport nu este deloc scurt, pentru nici unul dintre doritori.

Anii au trecut, iar generațiile în schimbare aduc odată cu ele posibilitatea atingerii de noi vârfuri, indiferent de nivelul adversității întâlnite. Pentru Mick Schumacher, fiul baronului roșu, devine evident că așteptarea respectivă se îndreaptă către final, indiferent dacă luăm în calcul prezentul sau viitorul apropiat.                  

Anul în curs, destinat a fi diferit față de toate celelalte și în nesfârșita călătorie a sporturilor cu motor pe patru sau două roți, a început promițător pentru Mick Schumacher.

Totuși, experiența din 2020 promitea să fie una de consolidare a experienței obținute în Formula 2. În cele mai bune dintre previziuni, un volan în Marele Circ îi putea fi înmânat pentru stagiunea programată să debuteze în martie 2021.

Iată că lucrurile au decurs atât de favorabil pentru tânărul german, încât postura de pilot titular la Haas pare să se materializeze în scurtă vreme. Inițial, se anunța ca fiind pregătită o mutare asemănătoare pentru Alfa Romeo. De altfel, el ar fi trebuit să ia parte la primul antrenament liber F1 chiar pe asfaltul de la Nürburgring.

În cele din urmă, scuderia italiană a optat să-i mențină pe Kimi Räikkönen și Antonio Giovinazzi pentru un nou sezon. În schimb, alternativa secundă s-a centrat în jurul echipei înființate de Gene Haas. Formația de peste ocean a decis să îi înlocuiască pe Romain Grosjean și respectiv, pe Kevin Magnussen pentru a promova exponenți mai tineri.

Filiera Ferrari s-a dovedit cea mai bogată din acest punct de vedere, chiar dacă gruparea americană îndrumă și atleți sub proprie coordonare. Trecând peste o astfel de logică, posibilitatea de a coopta un nume atât de sonor în interiorul celei mai recent grupări înființate în Formula 1 era cu adevărat tentantă.

În plus, pilotul de 21 de ani și-a demonstrat meritoriu valoarea crescândă pe parcursul lui 2020. Tocmai de aceea, el putea poposi la cel mai înalt nivel, deținând coroana campionului mondial din Formula 2. Deși startul sezonului în seria suport nu a fost tocmai încântător pentru Mick Schumacher, progresul a fost înregistrat gradual, dar solid.

Începutul lunii iulie a marcat derularea primelor competiții, de la Spielberg, în care exponentul Prema Racing punctase destul de timid. Cadența a reprezentat, într-adevăr, termenul de ordine de care el avea nevoie. Sfârșitul de săptămână alocat la Budapesta semnaliza două clasări pe podium ce urmau să se dovedească de bun augur, în scurt timp.

Ulterior reușitelor din Ungaria, un prim week-end mai puțin productiv la Silverstone urma să preceadă unui parțial de-a dreptul impresionant, așezat sub semnul constanței dorite.

Orientându-ne de la Marele Premiu Aniversar încoace, Schumacher nu a mai ratat vreo clasare în zona punctelor, timp de 12 curse consecutive. Seria subliniată, care mai putea fi în mod evident extinsă, a conținut numai puțin de opt podiumuri, printre care vom regăsi și două victorii.

Ambele au venit în cursele principale aducătoare de 25 de puncte: la Monza, respectiv la Soci. Niciunul dintre ceilalți combatanți ai campionatului nu a reușit să se apropie de echivalarea constanței pilotului cu numărul 20 pe monopost, autorul unor plecări grozave. Drept consecință, simpla implicare în bătălia pentru titlu s-a amplificat exponențial. Înaintea ultimelor două runde complete, el și-a creat un avans de peste 20 de unități în fața locului secund al ierarhiei generale, acaparat de către Callum Ilott.

O remarcă importantă trebuie, totuși, amintită. Între evenimentul din Rusia și Marele Premiu al Bahrainului, s-a consumat o perioadă de două luni fără activitate oficială în cadrul Formulei 2. Un asemenea interval temporal putea destabiliza orice ritm de competiție, în măsura în care mai rămâneau peste 80 de puncte puse în joc în campania din 2020.

Caravana MareluiCirc ajungea pentru prima dată în zona Sakhir la asemenea coordonate calendaristice; tranziția europeană dintre toamnă și iarnă. Configurația clasică de 5,4 km le-a stat la dispoziție mai întâi tuturor piloților. Callum Ilott era hotărât să lupte pentru trofeu până la capăt. Britanicul a obținut patru puncte, prin intermediul unui pole-position în cursa cu numărul 1. Liderul clasamentului stagional s-a clasat doar în linia a cincea a grilei, urmând să spere la un start pe măsura celui de la Monza.

Previziunile remarcate s-au împlinit, el câștigând cinci poziții până la intrarea în primul viraj. Fiind nevoit să adopte o strategie cu un prim parcurs lung cu pneurile dure, Schumacher s-a poziționat favorabil pentru a vâna un nou succes. Pe măsură ce anvelopele medii ale adversarilor din top 3 au indicat o uzură ridicată, germanul s-a regăsit printre principalii beneficiari. În turul al nouălea, depășirea dintre combatanții sezonului putea reprezenta un moment psihologic important.

Callum Ilott a fost nevoit să cedeze duelul direct. În ciuda unei plecări consistente, englezul nu a izbutit să-i egaleze ritmul fostului campion din Formula 3 Europeană. La momentul intrării la standuri, el a fost trimis partea a doua a plutonului, urmând să remonteze ulterior.În schimb, liderul clasamentului general a preluat șefia întrecerii, pe care urma să o mențină până la oprirea obligatorie, realizată într-un moment neinspirat. Ieșirea l-a plasat într-o zonă aglomerată, în care Schumacher nu și-a putut exploata corect anvelopele. Prin urmare, germanul nu s-a mai putut apropia de Callum Ilott, care a încheiat cursa principală doar în spatele lui Felipe Drugovich.

Brazilianul a obținut în Bahrain triumful terț al carierei, demonstrând o gestiune excelentă a propriilor pneuri. El i-a devansat pe Ilott și pe Jehan Daruvala. Mick Schumacher s-a mulțumit cu poziția a patra, într-un final incitant din spatele concurentului indian. În consecință, startul în cursa de sprint urma a fi luat din linia a treia a grilei, în vreme ce rivalul său o făcea cu o casetă mai în spate (de pe 7).Disputa juniorilor Ferrari a continuat cu adevărat duminică, la Sakhir.

Cu avansul redus la doar 12 unități, fiul septuplului campion mondial urma să profite de contextul favorabil al unei demarări fantastice. Colegul său de echipă, Robert Shwartzman și-a conservat excelent postura de lider a întrecerii secunde. Acesta s-a desprins și părea să-și asigure un succes confortabil. Nikita Mazepin și Mick Schumacher s-au duelat foarte dur, însă regulamentar. Viitorii probabili colegi de la Haas nu s-au menajat, iar impetuosul pilot rus a avut în cele din urmă câștig de cauză. Intervenția mașinii de siguranță prefața un moment deosebit de tensionat în turul al optulea.

Callum Ilott a forțat o depășirea asupra contracandidatului său, dar nu a putut evita un contact serios Jehan Daruvala. Ocupantul locului al treilea de sâmbătă a fost trimis în afara pistei, fiind obligat să abandoneze. Britanicul s-a răsucit la rândul său și a părăsit zona punctelor, înainte de a fi penalizat cu o trecere pe linia boxelor. În acele condiții, deținătorul poziției întâi în ierarhia stagională avea nevoie de un proces eficient al gestionării punctelor. Incidentul amintit îl poziționa cu șansă pe Schumacher la limita unui potențial podium. Ritmul afișat nu s-a dovedit la fel de reușit pentru el în a doua jumătate a întrecerii.

Depășit în multiple ocazii de concurenți mai rapizi, Mick a ajuns la final pe locul al șaptelea, beneficiind și de abandonurile înregistrate în fața sa. Robert Shwartzman și Nikita Mazepin au creionat o zi de duminică minunată pentru motorsportul din Rusia. Ambii au păstrat șanse pur matematice la titlul seriei, mulțumită dublei înregistrate la capătul celor 23 de tururi. Mick Schumacher a păstrat 14 unități în fața lui Callum Ilott, Mazepin și Shwartzman urmându-i în clasament, potrivit autosport.com. 

Cu 48 de puncte maxim disponibile în week-endul secund din Bahrain, deznodământul campaniei din Formula 2 este încă neclar. Cu toate acestea, urmașul baronului roșu continuă să afișeze constanța necesară marilor performeri, apropiindu-se de trofeu. În plus, viitorul din Marele Circ se anunță la fel de promițător.