În sporturile cu motor, suporterii neutri și nu numai, au nevoie de o senzație a unui relativ echilibru. Teoretic, dacă am pleca din acel punct, spectacolul și atenția vor fi garantate.

În aceeași măsură, nimeni nu poate nega nivelul la care un singur om reușește să domine atât de clar Campionatul Mondial de Motociclism Viteză pentru o perioadă considerabilă deja.

Marc Marquez a reușit să-și asigure astăzi, în Thailanda, un al patrulea titlu mondial consecutiv, la clasa Moto GP. Luând în calcul că mai rămân patru curse de disputat până la finalul sezonului 2019, iese în evidență și mai mult, autoritatea spaniolului în cea mai cunoscută competiție pe două roți.

În particular, al șaselea titlu obținut la general își mai găsește o explicație pentru simplitatea obținerii lui. Marquez a încheiat fiecare etapă a anului pe una dintre primele două trepte ale podiumului, cu excepția Grand Prix-ului de la Austin. Atunci, pilotul Honda a căzut într-un moment în care se îndrepta, fără dubiu, către o a zecea victorie pe tărâm american, din tot atâtea întreceri disputate (la toate clasele).

Făcând abstracție de acea zi, nivelul performanțelor ibericului de 26 de ani este absolut compleșitor pentru orice adversar. Mai mult, trebuie făcută precizarea că motocicleta Honda nu este, în niciun caz, autoritară în fața celorlalte, având în vedere situația din clasamentul constructorilor, acolo unde japonezii conduc aproape exclusiv datorită lui Marquez.

Modul în care acesta își exploatează materialul de concurs este remarcabil. Bineînțeles, se poate spune că motoclicleta a fost construită în virtutea doleanțelor lui Marc. Totuși, faptul respectiv n-ar trebui să-i ia absolut nimic din merite, revenind la rezultatele uluitoare.              Astfel, în ciuda tuturor aprențelor, din perioada recentă a sporturilor motorizate, piloții excepționali reușesc să iasă în evidență, deși impactul tehnologiei este din ce în ce mai mare, pentru evoluțiile de pe circuite. Suportul electronic (superior sau nu) trebuie corelat cu abilități ieșite din comun.

Marc Marquez, precum și Jonhnny Rea, care a obțiunut la rândul său, săptămâna trecută, al cincilea titlu consecutiv în Campionatul Mondial de Superbike, demonstrează că pot domina concurența prin pregătirea fizică și talentele excepționale. Exemplul respectiv ar fi valabil și în Formula 1, orientându-ne către Lewis Hamilton, dar acolo, discuția va fi una mai complexă.

Revenind la Marc Marquez, realizăm că, de la venirea sa la Clasa Regină, spaniolul a acontat titlul mondial în 6 ani din 7, excepția fiind în 2014, când co-naționalul Jorge Lorenzo a reușit să-l învingă. Recorduri aparent de neatins par să fie tot mai mult, la îndemâna unui adevărat fenomen al motorsportului pe două roți. Valentino Rossi se regăsește acum, la doar un triumf suprem la Moto GP (cu 7) în fața pilotului născut la Cervara. Pentru toate clasele, acesta din urmă deține un total de 8, fiind cel mai tânăr rider care ajunge acolo.

Marquez și-a trecut în cont, odată cu titlul, victoria la Burinam - potrivit ziare.com -, într-o cursă ce s-a decis în ultimul viraj. Fabio Quartararo a plecat din fruntea grilei, a condus întrecerea pentru majoritatea ei, dar spaniolul a rămas lipit de el până la momentul unui atac riscant în virajul al patrulea în ultimului tur. La trecerea liniei de sosire, Quartararo nu și-a putut ascunde frustrarea. Francezul se află în continuare în urmărirea primului succes la clasa mare. Maverick Vinales a completat podiumul din Thailanda.

Surse:

http://www.ziare.com/sporturi/moto/marc-marquez-si-a-asigurat-al-saselea-titlu-mondial-dupa-victoria-din-thailanda-la-motogp-1580207