Cea dintâi întrecere din istoria motorsportului cu sponsorizare din România s-a încheiat cu victoria lui Bagnaia, la fel ca în cele două runde anterioare ale Moto GP.

Francesco "Pecco" Bagnaia a triumfat pentru prima oară și în Austria, după un rezultat similar la Silverstone.

Fabio Quartararo s-a plasat pe locul secund. Pe noua formă a traseului din Stiria, Jack Miller a bifat o nouă prezență pe podium, după căzătura înregistrată de Jorge Martín spre finalul celor 27 de tururi de la Spielberg. 

Niponii Ai Ogura și Ayumu Sasaki au mai triumfat acolo, raportându-ne la categoriile inferioare ale Motomondialului. Marele Premiu al Austriei a parcurs prima ediție în parteneriat principal cu CryptoDATA, compania autohtonă aflată sub coordonarea lui Ovidiu Toma, specializată în securitatea cibernetică.

În Campionatul Mondial de Motociclism Viteză prea puțini tineri acordă atenție tabloului de lângă pistă. Partenerii oficiali ai spațiului încearcă să atragă atenția.

Un asemenea caz a fost în 2022 pentru runda 13 a destinației austriece. Este cunoscut spectacolul produs de mirifica pistă redenumită Red Bull Ring începând din 2012. Pe două roți, un circuit cu lungime scurtă spre medie – în contrast cu cel mai fluid în cadrul calendarului F1 – riscă să expună momente dramatice și deopotrivă secvențe excepționale.

Post-pandemic, desfășurarea dublă a întrecerilor din Austria a arătat după-amieze memorabile, cu Stiria parte a echipei Austriei. Calea prin care Brad Binder a navigat efectiv prin ploaie (cu anvelopele incorecte) pentru a se impune în 2021, reprezintă unul dintre argumentele pentru care Spielberg merită susținerea permanentă. 

Asocierea unei companii autohtone de tehnologie a crescut entuziasmul fanilor din ROmânia. CryptoDATA promite, inclusiv prin cuvintele liderului de proiect, Ovidiu Toma, că atragerea atenției în disciplinele motorizate se află abia la început.

Compania înființată la finalul deceniului precedent (cu expertiză în domeniul securității cibernetice) ar putea avea șansa de a oferi servicii și pentru Formula 1. Mai mult decât atât însă, capitalul tehnologic autohton ar avea opțiunea viabilă de a încerca să creeze bazele unei echipe proprii, care să adopte un loc de categorie Moto 2, potrivit informațiilor difuzate în direct la Prima Sport.

Până atunci, primul pas enorm a fost realizat printr-o sponsorizare de minimum trei ediții. Sportivii tricolori, Bianca Ghelber, Bernadette Szöcs și Cătălin Chirilă, au fost ultimii protagoniști de aur în vecinătatea orașului München.

Marele Premiu al Austriei va reprezenta un simbol deosebit pentru ca o țară cu foarte mulți pasionați, dar puțină implicare directă în acțiune. Principalul sponsor al întrecerii se implică și în inițiativele personale a doi piloți ai clasei superioare. Aleix Espargaró încă se bucură de momentul carierei, având un concurent redutabail în Fabio Quartararo.

Celălalt nume ce beneficiază de susținerea companiei CryptoDATA a beneficiat de o mult mai mare rată a succesului pe traseul de 4,3 kilometri (chiar și în forma reinterpretată pentru motociclete). Nu doar că Jorge Martín a avut parte de prima sa experiență majoră la vârf pe Red Bull Ring, însă mai tânărul spaniol reușise să se impună în premieră acolo, pe lângă cele două prestații succesive de pole-position ale sezonului precedent. Mai tânărul spaniol nu a făcut decât să ducă mai departe o dominație a constructorului care i-a oferit materialul de concurs. 

Deși Ducati a accelerat enorm procesul de a asigura un cadru complet, fără ca alte particularități ale circuitelor să conteze primordial, destinația oricând favorabilă prototipurilor din Bologna a fost și rămâne Spielberg.

Până în 2020, niciunul dintre ceilalți constructori, incluzând KTM nu a găsit calea spre victorie, în detrimentul modelelor din Italia. Raportându-ne la actualul stadiu al stagiunii, toate argumentele (socotindu-le aici și pe cele istorice) soseau în sprijinul revenirii complete a lui Pecco Bagnaia. Întrebările sunt încă imposibil de evitat pe termen lung în dreptul concurentului torinez, care însă și-a acordat noi șanse de a se implica serios în calcule. Impunându-se la Silverstone cu tranziția către Austria în față, italianul a găsit calea mutării presiunii spre principalii săi rivali din carenele Yamaha și respectiv Aprilia. Desigur, răsfoirea palmaresului reamintit anterior sugerează că nici actualul campion mondial și nici Aleix Espargaró nu se puteau considera printre favoriții cerți atunci când motoarele s-au redeschis pe traseul rural din Steiermark.

În încercarea de a înlătura sau măcar reduce riscul accidentelor foarte grave care au plutit pe două roți la Spielberg, adăugarea șicanei în tradiționalul viraj secund a condus la recoordonarea noilor recorduri austriece, deloc la îndemână de menținut pentru mult timp. Mai cu seamă la actuala ediție, prestațiile grozave au fost așteptate în calificări din multiple direcții, cu precădere ale formațiilor Ducati.

Iar, remarcatul intermediar s-a dovedit unul dintre concurenții merituoși ai stagiunii, tocmai pentru înțelegerea perfectă a unei motociclete mai puțin temute. Enea Bastianini a afirmat totuși că și-a dorit identificarea unui ritm mai constant și în regimul unui singur tur rapid. De obicei, principalul său contracandidat pentru poziția de pilot secund la echipa de uzină din sezonul viitor, avea acea inițiativă. 

Dar, în condiții optime, câștigătorul primei curse a sezonului nu l-a devansat numai pe Jorge Martín, ci și întreg contingentul din Q2. Fără vreun pole-position anterior aventurii la Moto 3, Bestia și-a văzut timpul de 1.28.772, Pecco Bagnaia și Jack Miller fiind din nou nevoiți doar să completeze linia întâi la start, peninsularul având o întârziere de doar 24 de miimi în poziția secundă. Scenariul de la Silverstone, cu Johann Zarco în frunte, s-a repetat aproape integral. 

Piloții care conduceau clasamentul general în continuare s-au regăsit dincolo de marja topului 4, perspectivele fiind promițătoare pentru rivalii lui Fabio Quartararo și Aleix Espargaró. Dominația expusă de Ducati într-o nouă ședință oficială cronometrată rămânea de confirmat, pe scena starturilor agitate de la Spielberg. 

Chiar și în absența amenințării ploii pentru majoritatea week-endului, tensiunea s-a plasat la cote maxime. Intenția învingătorului din ultimele două Grand Prix-uri a fost clară o dată în plus, Pecco urmărind să capete cât mai rapid inițiativa. Până la prima schimbare de direcție, el i-a luat fața lui Bastianini, Jack Miller având și el o reacție excelentă. Turul 1 a adus precum de obicei foarte multă agitație pe asfalt, Joan Mir fiind cel care a semnat primul abandon al duminicii.

Lucrurile au fost însă foarte departe de capăt, judecând și după faptul că niciun membru al plutonului fruntaș nu a înregistrat probleme inițial. Însă, doar cinci parcurgeri au fost de ajuns pentru ca autorul celei mai solide prestații a zilei precedente să întâmpine dificultăți foarte serioase de natură mecanică. 

Forțat să nu mai riște nimic în ulteriorul drum către standurile Ducati Gresini, liderul formației subliniate a înregistrat o nouă dureroasă experiență, închisă cu 0 puncte. Mai departe, ecuația succesului a favorizat enorm un tandem italian de uzină cu multă siguranță, Bagnaia neavând cea mai simplă soartă în frunte, colegul său australian fiind pregătit să preseze. Scăpat de presiunea Bestiei, Jorge Martín și-a putut dedica eforturile urmăririi celorlalți colegi de filieră. Pe măsura scurgerii minutelor, atenția respectivului trio al modelelor de specificație 2022 din Bologna a avut nevoie să se îndrepte spre un Fabio Quartararo foarte calm, în integralitatea întrecerii.

Deși debutul acțiunii putea fi chiar mai inspirat pentru francez, revirimentul a început fără emoții. Crucial vorbind, tentativa sa de recuperare se desfășura cu secondantul său din ierarhia generală nefiind capabil să mențină un ritm suficient de competitiv. Aleix Espargaró nu a avut altă opțiune decât acea de a limita daunele, în vreme ce singurul exponent Yamaha relevant a continuat să mențină presiunea.

Depășirea asupra tânărului madrilen, după o eroare a acestuia din urmă ne-a facilitat pătrunderea în ultima treime de cursă, nici motocicletele roșii nerămânând apoi sigure. Într-un pluton din frunte foarte strâns, inspirația avea să facă diferența, știind și faptul că Jack Miller nu va avea o altă misiune decât protejarea echipierului, din respectivul punct. campionul mondial nu a avut deloc o misiune simplă în a trece de concurentul din zona Antipozilor, mai ales că Jorge Martín își rectificase propriul ritm.

Așteptarea lină pentru protejatul lui Lin Jarvis s-a încheiat abia la intrarea în antepenultimul tur, datorită unei excepționale manevre completate chiar în noua șicană. Jack Miller nu a mai avut răspuns pentru locul al doilea, dar când poziția pe podium i-a fost amenințată, cangurul s-a apărat suficient de bine pentru a forța greșeala. Căzătura spaniolului de la Pramac a costat scump în plan personal, Aleix Espargaró putând să încheie poate nesperat pe a șasea poziție, în spatele contingentului care l-a regăsit inclusiv pe fratele lui Valentino Rossi, Luca Marini în posesia locului 4.

Deși nu a mai avut suficient spațiu pentru a-i amenința lui Pecco Bagnaia cel dintâi succes austriac, liderul clasamentului general și-a mărit cu zece unități avansul stagional în fața catalanului. Torinezul cu numărul 63 mai are de recuperat alte 44 de puncte consistente, dar o serie nemaiîntâlnită pe șaua unui Ducati de la Casey Stoner, întărește o jumătate secundă incitantă a anului.

Astfel, cea dintâi experiență intitulată CryptoData Motorrad Grand Prix von Österreich, din rațiuni pe care nu le vom da uitării foarte curând și datorită imaginilor vizibile pe podium, a revenit aceluiași încrezător italian. Aflat la al cincea succes din actuala campanie, Francesco Bagnaia și-a confirmat locul pe deja densa pagină de istorie a principalului constructor peninsular din Moto GP, respectiv Red Bull Ring.

Surse:

https://www.bursa.ro/compania-romaneasca-cryptodata-tech-va-sponsoriza-doi-piloti-motogptm-61673748