Un sistem electronic de management al destinațiilor turistice, acesta este punctul cheie al unui proiect inovativ finanțat prin POS CCE, derulat de SC Tourist Informator SRL și premiat la concursul organizat de EurActiv în luna martie

„Sistemul electronic este cu totul nou în România. Este foarte complex, se asigură un cadru logistic pentru schimb de informații în sectorul turistic între instituțiile publice, centrele de informare, infochioșcurile digitale și unitățile din domeniul turistic. Acestor entități le asigurăm, în plus, canale de promovare”, a explicat pentru EurActiv.ro Norbert Wolfgang Gassner, directorul companiei. 

Proiectul a implicat achiziția unui software online de rezervare cazare, respectiv activități turistice și un planificator de vacanțe și trasee turistice, care au fost implementate în sistemul de informare și promovare turistică Tourist Informator, cu scopul de a promova valorile și ofertele turistice în timp real, asigurând contactul direct între turiști și administratorii structurilor de primire în vederea rezervărilor. 

„Am creat o platformă e-commerce cu o bază de date turistice națională, asigurând promovarea și valorificarea ofertelor turistice pe canale multiple, cum ar fi infochioșcuri și website-uri turistice, aplicații mobile, automate de hărți digitale”,

a mai spus antreprenorul. 

Centrelor de informare turistică din țară, care în prezent nu sunt foarte bine organizate, compania beneficiară de finanțare le livrează sisteme electronice dar le asigură și consultanță pntru desfășurarea diverselor activități. 

Firma operează, astfel, o rețea de informare și promovare, vizibilă prin website-ul www.tourist-informator.info.

Proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Creșterea Competitivității Economice, cu fonduri nerambursabile în valoare de peste 900.000 de lei.  

Potrivit reprezentantului firmei, proiectul a decurs fără probleme în relația cu autoritățile, nici nu au existat întârzieri la rambursarea cheltuielilor. Un rol important, în implementarea proiectului, l-a jucat firma de consultanță cu care firma a colaborat.

Consultanții consideră, la rândul lor, că proiectul a fost unul de succes și au menționat că mecanismul cererilor de plată, introdus de Guvern în anul 2013, a fost de real ajutor. 


Antreprenorul care a avut această inițiativă, Norbert Gassner, a mai vorbit despre alte proiecte care s-au construit ulterior, pe baza sistemului electronic deja implementat. 

Astfel, „sistemul va fi implementat la un proiect realizat împreună cu Asociația turistică din zona Bran-Moeciu-Fundata. Va implica un sistem complet de managment al destinației turistice, un portal turistic, o aplicație mobila, infochioșcuri, hartă GIS și automate de hărți turistice un centru de informare turistică, o aplicație mobila, infochioșcuri”.


Tot pentru zona Bran, mai axplică acesta, va fi realizat un call center mobil inovativ pentru turiști. Practic, apelurile turiștilor vor putea fi primite oricând, oriunde, chiar dacă angajații nu mai sunt la birou, la centrele de informare. Apelurile sunt direcționate cu ajutorul unui software către mai multe numere de telefon mobil și, mai mult, dacă persoana care răspunde nu deține informațiile necesare, poate interconecta turistul cu administratorul/proprietarul obiectivului turistic, sau îl poate ajuta pe client să acceseze informații din baza de date centralizată națională.