UPDATENoul tren electric, inaugurat miercuri de Ciolacu și Grindeanu, tras pe dreapta joi
Primul tren electric pe care România l-a cumpărat în ultimii 22 de ani și care a fost inaugurat miercuri de premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a stricat o zi mai târziu.
UPDATE
Trenul Coradia Stream pus în circulație în urmă cu două zile este complet funcțional, dar pentru că au apărut pe computerul de bord mesaje de eroare cu privire la unele funcții, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră, a fost luată decizia ca trenul să rămână în depou, potrivit reprezentanților Alstom.
"După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcții, pe computerul de bord. Trenul este complet funcțional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranței pasagerilor mai presus de orice, am decis să ținem trenul în depou, pentru a efectua activități suplimentare în vederea confirmării funcționalităților și siguranței", au menționat aceștia, într-o poziție trimisă Agerpres.
Ei dau asigurări că echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele și a defini măsurile adecvate.
"Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil și respectarea angajamentelor comerciale", au susținut aceștia.
+++
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis că "trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineață în urma unor erori afișate de computerul de bord, care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou și decuplarea locomotivei de manevră".
Astfel, călătorii au fost redirijați către următorul tren programat cu 30 minute mai târziu, mai spune autoritatea.
Trenul circulă pe ruta București-Nord - Brașov și Brașov - București-Nord.
Noul tren electric poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h și are o capacitate de 55 locuri la clasa întâi, 294 de locuri la clasa a doua și 2 locuri destinate persoanelor cu mobilitate redusă.
Garnitura a fost achiziționată, împreună cu alte 36 trenuri, în baza unui contract în valoare de 1,7 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027.
Comentarii