Pasajul Unirii: promisiuni privind o siguranță rutieră crescută
Specialiști ai Universității Tehnice de Construcții București și ai Brigăzii de Poliție Rutieră au întocmit noul plan de măsuri suplimentare de semnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.
Conform acestui document, aprobat joi în Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, la cele două intrări în pasajul rutier vor fi montate noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, ce vor fi corelate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere video și cu panouri informative de tip LED, a anunțat Primăria Sectorului 4.
Citește și: „Ofrandele" Pasajului Unirii din București
Acestea, împreună cu porțile de gabarit cu semafor și cu noua semnalistică la sol (înființare de noi scuaruri și de benzi de circulație cu sisteme rezonatoare), vor crește exponențial gradul de siguranță în exploatarea acestui obiectiv de infrastructură rutieră și vor limita posibilitatea producerii unor incidente similare cu cele produse deja de la redeschiderea circulației în pasaj și până în prezent.
Concret, în ceea ce privește sistemele ce vor fi implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești, adică la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit.
Această construcție va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălțimii maxime admise, precum și lanțuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depășire a gabaritului. Ca noutate, aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit.
În cazul depășirii limitei de înălțime, senzorii vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit. Poarta va purta, pe lângă semnele de limitare a înălțimii, panouri electrice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum și traseul de urmat pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj.
După primele două porți mai sus-menționate, va fi montată încă una, cu același rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, montată înainte de intrarea în tunelul rutier. Noua poartă de gabarit va fi construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri. Aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afișa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit.
În acest interval, șoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-și continue călătoria și să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit! Menționăm faptul că din punct de vedere structural cele două porți de gabarit aprobate încă din luna septembrie a anului trecut vor rămâne la fel, acesta fiind standardul pentru acest tip de semnalizare rutieră.
Pe același sens de mers, în completarea sistemelor mai sus menționate, la sol vor fi amenajate noi scuaruri de separare a sensurilor de circulație, vor fi trasate benzi rezonatoare și vor fi înființate benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj.
Cât privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit vor fi montate două porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, similare celor deja descrise, ce vor avea în componență lanțuri, camere video, senzori de măsurare a înălțimii și panouri de informare de tip led. Foarte important de precizat este faptul că sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat în următoarele 60 de zile, va putea fi folosit și în cazul unor posibile situații de urgență apărute în interiorul pasajului (incendii, inundații, accidente etc).
Totodată, Primăria Sectorului 4 asigură participanții la trafic că echipa de specialiști va depune în mod responsabil, în permanență, toate eforturile pentru a crește gradul de siguranță în exploatarea acestor lucrări de infrastructură.
Proiectul Tehnic al porții de gabarit și reprezentări grafice ale porților de semnalizare conform planului aprobat joi în Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București:
Zona Unirii și capcanele pentru șoferi
Circulația din zona Pieței Unirii a fost restricționată miercuri pentru toate categoriile de vehicule, în două zone în care au fost evidențiate tasări ale sistemului rutier, a anunțat Primăria Sectorului 4.
În acest moment, traficul rutier în zona Pieței Unirii este restricționat, pentru toate categoriile de vehicule, pe banda numărul 1, dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către bulevardul I.C. Brătianu, pe o distanță de 20-25 de metri, precum și pe banda numărul 3, sensul de mers dinspre strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.
Cât privește măsura restricționării circulației rutiere în zona aferentă Pieței Unirii, a vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență, aceasta urmai să fie discutate și analizate în Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București.
A doua zi s-a decis ca, după aprobarea Planului de Sistematizare și după montarea indicatoarelor (în maximum 60 de zile), accesul vehiculelor cu o greutate ce depășește 3,5 tone va fi interzis, în Piața Unirii.
Primăria a postat pe site și expertizele tehnice atât ale Pasajului Unirii, cât și ale Planșeului Unirii. (Expertizele pot fi consultate aici)
Vineri după-amiază, Primăria Sectorului 4 a anunțat că specialiștii au identificat cauza tasării sistemului rutier de la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu: este vorba despre o conductă veche de aproximativ 40 de ani din care curge apă în Pasajul Unirii.
"În urma forajelor exploratoare efectuate la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, intervenții generate de tasările existente în zonele mai sus menționate, echipa de specialiști a ajuns la concluzia că sursa acestor tasări este reprezentată de o avarie la o conductă de ape pluviale aparținând APA NOVA", a transmis primăria de sector.
În timp, în această conductă au apărut fisuri, prin care apa s-a scurs, s-a acumulat în subteran și chiar s-a infiltrat între fâșiile cu goluri din plafonul original al Pasajului Unirii. Aceste scurgeri de apă au putut fi observate săptămâna trecută tîn interiorul tunelului rutier.
Ca urmare a celor constatate, compania APA NOVA va continua lucrările de modernizare a rețelei începând cu ziua de luni, propunându-și să înlocuiască în totalitate sistemul de colectare a apelor pluviale cu o vechime de aproximativ 40 de ani.
Referitor la tasarea de la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, aceasta s-a produs în apropierea unui canivou (o structură din beton ce protejează conductele de utilități). După consultarea cu specialiștii Apa Nova și cu cei de la Apele Române, echipa de management tehnic a Sectorului 4 a luat măsura readucerii la starea inițială a părții carosabile, urmând ca acel canivou să fie tratat de către experții tehnici în proiectul tehnic al consolidării Planșeului Unirii.
Totodată, Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial.
Comentarii