Modelul de business al presei europene găsește o soluție în diversificarea serviciilor, susținute de un brand puternic.

Îngrijorările vin din perspectiva fragilității pieței de publicitate, în pandemia generată de noul coronavirus, cu atât mai mult cu cât și înainte de criză existau previziuni potrivit cărora în 2035 platformele tehnologice vor înghiți mass-media, scrie Dan Luca, pe blogul Casa Europei. O dezbatere importantã, mai ales cã aceste corporații dispun de lichiditãți enorme, depãșind cu mult chiar și bugetele televiziunilor de succes.

În segmentul presei europene, serviciile de comunicare au convers cu cele media. De exemplu, EURACTIV.com organizează aproximativ 100 de evenimente pe an, potrivit articolului citat.

Integrarea tehnologiilor, accentuată de criză, poate genera o accelerare a diversificării atât în presă, cât și în alte modele de afaceri, notează Dan Luca. Acesta observă că diversificarea a devenit o sursã pentru dezvoltare și în mediul universitar. De mai mulți ani, instituțiile de învãțãmânt și-au extins activitățile de training, cercetarea și consultanță, aspect care se reflectă și în buget.   

Dan Luca este vicepreședinte pentru Inovație Strategică, EURACTIV.com