Audi blochează în porturile americane toate mașinile care au sosit după 2 aprilie

Ca urmare a anunțului președintelui Donald Trump privind impunerea unei taxe de 25% la mașinile importate, firma Audi a decis să blocheze toate transporturile către Statele Unite începând cu 2 aprilie, scrie „IlSole24Ore” (Italia).
Decizia a fost comunicată de însuși producătorul auto într-o notă trimisă dealerilor, preluată de Automotive News. Măsura vizează întreaga gamă destinată pieței americane: cel mai bine vândut model, Audi Q5, este produs în Mexic, în timp ce restul producției provine aproape în întregime din Europa.
Suspendarea livrărilor
În fața schimbării bruște de scenariu, Audi a optat pentru o suspendare imediată a livrărilor, în așteptarea clarificărilor asupra calendarului și modalităților de aplicare a noilor taxe vamale. Mașinile care au sosit deja cu vaporul după 2 aprilie se află în prezent în porturile din SUA.
Alegerea Audi face parte dintr-o strategie mai amplă adoptată de Grupul Volkswagen, compania-mamă a mărcii. Gigantul german a blocat, temporar și transportul feroviar de vehicule din Mexic către Statele Unite, tot cu scopul de a evalua impactul noilor taxe. În prezent, compania germană poate conta pe un stoc de aproximativ 37 de mii de vehicule deja prezente în SUA – echivalentul a două luni de vânzări – însă lucrează la recalibrarea strategiei sale de distribuție.
Printre măsurile deja anunțate de Grupul Volkswagen, se numără și introducerea unei „taxe de import” care se va aplica vehiculelor afectate de taxe. Aceasta este o suprataxă care va fi adăugată la prețul final pentru a compensa costurile suplimentare rezultate din noua politică comercială americană.
Volkswagen nu este singurul grup constrâns să ia măsuri. Și Jaguar Land Rover a suspendat exporturile către Statele Unite pentru toată luna aprilie, începând cu 7 aprilie. O decizie grea, având în vedere că piața americană valorează în jur de 25% din vânzările sale globale.
Grupul Stellantis a ales în schimb să suspende temporar producția în două fabrici strategice: Windsor (Canada) și Toluca (Mexic). Și aici obiectivul este de a evalua impactul real al taxelor vamale și de a reorganiza rutele logistice.
Alți producători, precum Toyota, BMW și Mercedes-Benz, nu au anunțat blocări complete, dar își revizuiesc lanțurile de aprovizionare. Potrivit Cox Automotive, dealerii americani au în medie un stoc suficient pentru puțin sub trei luni, dar situația s-ar putea complica rapid dacă tensiunile comerciale nu vor găsi un punct de echilibru.
În timp ce bursele europene se prăbușesc, liderii industriei auto se pregătesc să se întâlnească cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, pentru a discuta un răspuns comun.
Sursa: Rador Radio România
Comentarii