În contextul demersurilor întreprinse de autoritățile italiene în vederea gestionării și prevenirii infecției cu COVID-19, MAE le face o serie de recomandări cetățenilor români care muncesc în Italia.

Persoanele care au un contract de muncă în derulare sunt sfătuite să își contacteze angajatorul, pentru a se informa cu privire la deciziile formulate de acesta în contextul măsurilor anunțate de autoritățile italiene. 

Măsurile adoptate de Guvernul italian prevăd următoarele:

  • angajatorilor din domeniul public și privat li s-a recomandat să acorde concedii de odihnă și concedii plătite  în perioada 10 martie – 3 aprilie 2020, iar în cazurile în care este posibil, să se utilizeze munca la distanță;
  • munca la distanță – prin derogare de la legislația națională în vigoare, este prevăzută o procedură simplificată/ mai flexibilă de recurgere la munca la distanță, extinsă la întreg teritoriul național, pe durata stării de urgență.

Persoanele pentru care perioada contractuală a expirat, dar care nu și-au recuperat în integralitate drepturile legate de raporturile de muncă, trebuie să se adreseze autorităților locale și inspectoratelor teritoriale de muncă înainte de a părăsi teritoriul Italiei pentru a semnala aspectele problematice din derularea contractului, anunță MAE.