Deutsche Post ar fi vândut, înainte de alegerile de anul trecut din Germania, date personale anonimizate creștin-democraților și liberalilor, susține Bild am Sonntag.

Datele achiziționate de Uniunea Creștin-Democrată (CDU) a cancelarului Angela Merkel și de FDP au permis celor două partide politice să transmită mesaje țintite către anumite părți ale electoratului, strategie ce amintește de scandalul Cambridge Analytica, scrie Bild am Sonntag, preluat de Spiegel Online.

Potrivit unor documente citate de publicația germană, datele ar fi fost achiziționate de la o subsidiară a fostului monopol de stat, contra a zeci de mii de euro. 

Numele clienților au fost anonimizate, dar au fost furnizate date despre sexul persoanelor respective, vârstă, studii, structura familiei, puterea de cumpărare și alte informații socio-democrafice. Aceste informații ar fi putut permite celor două partide politice să stabilească preferințele electorale. 

CDU și FDP au recunoscut că au achiziționat date privind votanții, dar au susținut că au respectat legislația germană privind protecția datelor personale. Aceeași poziție a avut-o și Poșta germană, care a susținut că nu a furnizat celor două partide adresele clienților săi. 

Experta Anke Domscheit-Berg Anke crede însă că situația este ”inacceptabilă”, precizând că transmiterea unor astfel de date private ar trebui interzisă.

Informațiile din presa germană vin în plin scandal Facebook după ce s-a aflat că datele a circa 50 de milioane de utilizatori ai rețelei au fost folosite de firma britanică de consultanță Cambridge Analytica.

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, și-a cerut scuze și a promis investigații pentru lămurirea situației. Însă o notă internă, în care unul din responsabilii Facebook afirma, în urmă cu doi ani, că rețeaua socială este hotărâtă să crească fie și cu prețul expunerii utilizatorilor săi la riscuri, arată managerii companiei știau de riscurile presupuse de conectarea la rețea și de expunerea datelor personale.

Parlamentul European a anunțat că va cerceta declarațiile privind utilizarea datelor a milioane de utilizatori Facebook, fără cunoștința acestora, iar Comisia Europeană cere autorităților din statele membre să lanseze propriile investigații.