O pană informatică la sistemul Microsoft la nivel global provoacă probleme la multe companii, între care unele din sectoarele aerian, financiar, mass-media, precum și în alte industrii, informează agențiile internaționale de presă, scrie Agerpres.

UPDATE

Oficialii Companiei Naționale Aeroporturi București au anunțat, vineri, că patru zboruri care urmau să fie operate pe Aeroportul Henri Coandă din București sunt afectate de pana de serviciu majoră semnalată de Microsoft, anunță News.ro.

Este vorba despre zborurile:

Wizz 3125 catre Abu Dhabi (întârziere estimată o oră);

Wizz Air către Bologna (întarziere 48 min);

Wizz Air 3021 către Tenerife (întârziere o oră și 10 min estimată);

Wizz Air 3099 către Memmingen (estimare întârziere 45 min).

+++

În Statele Unite, numărul de urgență 911 nu era disponibil, mai scrie News.ro.

În Franța, jurnaliști de la RTL, TF1 sau CNEWS au anunțat probleme tehnice majore care perturbă emisia.

Această pană a fost cauzată de o actualizare a antivirusului dezvoltat de societatea Crowdstrike.

Este vorba despre ”blue screen of the death”, o pagină albastră afișată pe computere echipate cu un sistem de operare Windows, în pană.

Mulți utilizatori au descoperit acest ”ecran albastru” vineri.

Mai ales întreprinderi au fost afectate și nu particulari, din cauză că antivirusul este o soluție destinată profesioniștilot.

Furnizorul prezintă pașii în vederea reornirii computerului: pornirea Windows în modul safe (apăsați tasta F4 la pornire); după pornire, mergeți pe discul C, la C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike; în acest fișier ștergeți fișierul care începe cu C-00000291 și se termină cu .sys; reporniți computerul.

+++

Potrivit Downdetector, un site web care monitorizează întreruperile, încă de joi seară s-au înregistrat vârfuri bruște privind incidente la diferite site-uri web care includ aplicații Microsoft, scrie EFE.

Problemele care au început să fie detectate în Statele Unite s-au răspândit acum în diferite părți ale lumii.

Microsoft Azure, platforma de cloud computing pentru gestionarea aplicațiilor și serviciilor, a confirmat pe rețelele de socializare că au fost semnalate probleme și că investighează și lucrează la rezolvarea acestora.