Astăzi (22 mai 2015) Irlanda votează, printr-un referendum, legalizarea căsătoriilor între homosexuali. În cazul în care votul va fi unul pozitiv, Irlanda ar deveni prima națiune din lume care legalizează căsătoriile homosexuale prin vot popular, numărându-se oricum printre puținele state care au intensificat eforturile de a reduce decalajul privind egalitatea căsătoriilor.

Multe companii sprijină egalitatea căsătoriilor însă foarte puține dintre acestea prezintă și idei coerente, plauzibile și autentice în acest sens, susțin Florian Wettstein și Dorothea Baur, profesori în cadrul Universității St. Gallen, din Elveția.

Patru cincimi din statele americane, în frunte cu guvernul SUA, au ajuns să recunoască foarte rapid în ultima vreme căsătoriile homosexuale. Un sprijin decisiv al aceastei schimbări a venit de la un aliat neașteptat: mediul de afaceri. Unele branduri de consum extrem de recunoscute în Statele Unite, precum Starbucks, Google și Microsoft și unele companii progresive mai mici precum Ben & Jerry au fost neobișnuit de vocale, sprijinind această cauză.  

Într-adevăr, rolul proactiv al companiilor americane în ceea ce privește luarea unei poziții favorabile față de încurajarea egalității căsătoriilor a contat enorm pentru mentalitatea antreprenorilor americani.

Companiile au fost mai puțin vocale în Irlanda, cu toate că unele au avut o poziție vizibilă în acest sens. Liderii business-ului irlandez au realizat că lupta pentru drepturile egale ale cuplurilor de același sex este în interesul afacerilor derulate de ele. Deschiderea și diversitatea permit companiilor (în special în cazul celor cu forță de muncă internațională) să creeze medii de lucru în care toți angajații se simt bine-veniți și respectați. 

Companiile care investesc în CSR (Responsabilitatea Socială Corporativă) și care se bazează pe valori fundamentale precum respectul, echitatea și egalitatea, se văd nevoite să adopte o poziție cu privire la aspectele care amenință aceste valori fundamentale

Articolul integral poate fi citit pe EurActiv.com