UPDATEUniversitatea din București și ASE suspendă cursurile din cauza COVID-19 și se mută online
Universitatea din București suspendă cursurile și activitatea față în față pe durata 11 martie 2020, ora 14:00 până la data de 29 martie 2020, ora 24:00. În funcție de evoluția situației, perioada poate fi prelungită, iar măsurile, modificate.
UPDATE
Și ASE a anunțat suspendarea cursurilor, precum și conferințe sau prelegeri. Activitățile didactice se vor desfășura online până la 31 martie.
***
"Având în vedere recomandarea secretarului de stat în MAI Raed Arafat, adresată instituțiilor de învățământ superior, Consiliul de Administrație al Universității din București a decis prelungirea suspendării cursurilor față în față până la data de 31 martie 2020".
***
Facultățile vor apela la platforme online pentru a susține activitățile didactice. Toate orele care nu se susțin online vor fi recuperate ulterior.
Decizia Consiliului de Administrație, potrivit site-ului instituției
Activitatea didactică va avea loc în sistem online, iar serviciile administrative vor fi asigurate în continuare.
Decizia, adoptată de Consiliul de Administrație al Universității din București, presupune suspendarea temporară a cursurilor față în față și continuarea acestora în mediul online.
În acest sens, un Grup de Coordonare a Activităților Educaționale Online va oferi sprijin tehnic și va asista cadrele didactice și studenții în procesul de tranziție la comunicarea si predarea online, decisă pentru această perioadă.
Grupul este coordonat de conf. univ. dr. Radu Gramatovici. Din grup fac parte prof. univ. dr. Laura Comănescu, prof. univ. dr. Lucian Ciolan, prof. univ. dr. Bogdan Ștefănescu, conf. univ. dr. Sorin Costreie, prof. univ. dr. Romiță Iucu, lect. univ. dr. Cristian Bucur, lect. univ. dr. Beatrice Almășan, Maria Prună, drd. Oana Sîrbu, dr. Anca Ileana, drd. Mirabela Amarandei și lect. univ. dr. Mircea Sava.
Prin intermediul acestui grup strategic, Universitatea din București va fi în contact permanent cu membrii comunității academice, oferind soluții digitale, consiliere și sprijin tehnic acolo unde va fi nevoie.În ceea ce privește implementarea în sistem online a activităților didactice în perioada următoare, universitatea va acorda prioritate organizării activităților cu studenții din anii terminali, astfel încât riscul nefinalizării la timp a ciclurilor de studii să poată fi redus.
Consiliul de Administrație al Universității din București a decis astăzi să reprogrameze pentru o dată ulterioară activitățile extracurriculare (conferințe, lansări de carte, prelegeri, workshop-uri, competiții sportive, spectacole etc.) ce urmau a se desfășura în perioada mai sus menționată.În ceea ce privește serviciile sociale acordate studenților, menționăm că toate căminele studențești rămân deschise.
Universitatea din București a pregătit un număr de camere destinat studentelor și studenților care ar putea fi nevoiți să intre în autoizolare
Pe de altă parte, precizăm că Universitatea din București a pregătit un număr de camere destinat studentelor și studenților care ar putea fi nevoiți să intre în autoizolare.
Pentru a veni în sprijinul celor care se vor afla în astfel de situații, se va constitui la nivelul rectoratului un grup de voluntari format din personal al universității și din studenți.Începând de mâine, 12 martie 2020, până pe 29 martie se suspendă și activitatea Cantinei „Mihail Kogălniceanu”.
Studenții celor 19 facultăți ale Universității din București vor putea interacționa individual cu serviciile administrative, cu secretariatele sau cu cadrele didactice numai pentru activitățile care nu pot fi derulate online (obținerea de semnături, de documente de studii etc.). Recomandăm studenților ca, în măsura posibilităților, să folosească plățile online.
Închiderea temporară a Bibiliotecii Centrale Universitare
Universitatea din București va solicita Bibliotecii Centrale Universitare închiderea temporară a sălilor de lectură aflate în clădirile facultăților, cu păstrarea deschisă a centrelor de împrumut.
Nu în ultimul rând, a fost decisă anularea deplasărilor angajaților și ale studenților în zone de risc și sistarea temporară a acelor deplasări în străinătate care pot suferi amânare.Universitatea din București asigură întreaga comunitate academică de faptul că deciziile luate sunt menite să protejeze siguranța și starea de sănătate a studenților, a cadrelor didactice și a personalului administrativ. În funcție de evoluția situației și de deciziile autorităților centrale, vor fi adoptate toate măsurile care se vor impune. Universitatea va fi în contact permanent cu membrii comunității universitare și va comunica în mod constant toate hotărârile luate.
Background
Studiu de caz: FJSC utilizează platforma virtuală pentru ID-IFR
Platforma virtuală pentru ID-IFR va fi folosită pentru cursurile de zi la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC), potrivt unei informări transmise transmise de decanul acestei instituții, conf. univ. dr. Antonio Momoc.
În cadrul FJSC, cursurile vor fi susținute online în acesta perioadă prin mijloace de comunicare electronice la distanță, astfel:
- la programul ID-IFR suporturile de curs sunt urcate pe platforma edocemus.ro, iar profesorii vor utiliza (acolo unde este cazul și dețin drepturile de autor) aceste materiale și pentru studenții programului cu frecvență prin transmiterea acestor materiale (lecții de curs aferente perioadei de suspendare) pe grupurile de Facebook (inclusiv grupul FJSC și pagina FJSC) sau pe email către reprezentanții studenților în Consiliu, către șefii de an și de grupe.
- Acolo unde nu există suport de curs electronic vor fi comunicate materiale pdf scanate, materiale video, prezentări ppt sau orice alt material conceput de către cadrul didactic pt cursurile și seminariile aferente perioadei de suspendare.
Studenții vor transmite temele la deadline (termenele de predare în multe cazuri au fost deja fixate) fie pe platforma edocemus.ro (studenții ID-IFR), fie individual pe email (studenții IF) către cadrele didactice.
Comentarii