Mass-media în timpul pandemiei: cu excepția presei scrise, audiențele au crescut în timpul crizei coronavirus; impactul economic asupra media a fost covârșitor, arată Digital News Report 2020. Crește numărul celor care se abonează la conținut plătit.

Brandurile mari cresc, inclusiv pentru conținutul plătit. A crescut numărul celor care s-au abonat la platformele de informare cu plată ale brandurilor mari.

Modelul de business se mută către modulele plătite, astfel încât încrederea este un factor cheie, a spus Nic Newman, într-un webinar de lansare a studiului Digital News Report, care se derulează marți, 16 iunie, de la ora 11.00 (ora României).

La întrebarea dacă le lipsește oamenilor o anume publicație, la nivel local, care s-a închis, respondenții au spus în număr mare că le lipsește (54%, în Germania).

Procentul celor care sunt de acord că pot avea încredere în știri în marea majoritate a timpului


Un sondaj subsecvent pentru Reuters Institute arată cum criza COVID-19 a crescut temporar nivelul de încredere în știrile media în fazele timpurii ale stării de urgență, însă acesta a scăzut aproape la fel de repede când mass-media și-au intensificat poziția critică la adresa guvernului și a abordării oficiale a pandemiei.

Lead author, Nic Newman, declară:

"Societățile divizate par să aibă mai puțin încredere în mass-media, nu neapărat pentru că jurnalismul este mai slab, ci pentru că oamenii sunt, în general nemulțumiți de instituții în țările lor și pentru că redacțiile distribuie mai multe puncte de vedere în dezacord cu părerile oamenilor.”

În ciuda acestui fapt, cei mai mulți (60%) spun că preferă știrile care nu includ un anume punct de vedere și doar o minoritate (28%) se pronunță pentru știrile care le împărtășesc sau consolidează viziunea proprie. Această preferință pentru știri neutre este mai puternică în țări precum Germania, Japonia, Regatul Unit al Marii Britanii, Danemarca - țări cu servicii publice audiovizuale puternice.

Preferințele partizane au crescut în Statele Unite față de ultima oară când a fost adresată această întrebare, în 2013, dar chiar și acolo o majoritate tăcută pare să caute știri care cel puțin să încerce să fie obiective.

Impactul de consum pe fondul coronavirus
Sondajele noastre confirmă că vizionarea știrilor TV a crescut în timpul stării de urgență, în toate cele șase țări în care a fost efectuat sondajul în ianuarie și aprilie, și a inclus creșteri pentru toate categoriile de vârstă, inclusiv în rândul audienței tinere.

Site-urile online de știri și social media au avut salturi semnificative de trafic, în timp ce audiența ziarelor tipărite și a publicațiilor de tip magazin a scăzut; disproporționat, câteva branduri puternice au avut un rezultat bun în mediul online.

Idei prezentate în timpul webinarului de lansare

  • În timpul crizei, au crescut audiențele, însă impactul economic prin reducerea pieței de publicitate va grăbi trecerea la conținutul plătit - dificil acolo unde există o politică de a citi știri gratis.
  • Oamenii sunt îngrijorați de informațiile false care vin de la politiceni, mass-media (CNN), alte țări/guverne.
  • În privința canalelor pe care se produce dezinformarea, dintre social media se disting Facebook, Whatsapp. 

Digital News Report - global poate fi descărcat aici

Mass-media în criza coronavirus - studiul Universității Oxford, analizat la București

Mai mult pe EurActiv »