PulseZCu ce îi poate ajuta Uniunea competențelor pe tineri

Uniunea competențelor va sprijini dezvoltarea capitalului uman al Uniunii Europene pentru a consolida competitivitatea la nivelul UE.
Inițiativa Comisiei Europene își propune:
- să asigure niveluri mai ridicate de competențe de bază, de exemplu prin intermediul proiectului-pilot privind schema de sprijin pentru competențe de bază;
- să ofere adulților oportunități de perfecționare și recalificare periodică pe tot parcursul vieții, de exemplu prin intermediul unui proiect-pilot privind Garanția de competențe;
- să faciliteze recrutarea de către întreprinderile din întreaga UE, de exemplu prin intermediul unei inițiative privind portabilitatea competențelor;
- să atragă și să păstreze competențele și talentele necesare în economia europeană, de exemplu prin acțiunea "Choose Europe" pentru a atrage talente de vârf la nivel mondial;
- să aibă o bază solidă de guvernanță, bazându-se pe noul Comitet european la nivel înalt pentru competențe, care va utiliza date provenite de la un Observator european al informațiilor privind competențele.
"De la copiii din școli până la adulții care ajung la pensie, această inițiativă le va oferi oamenilor din întreaga Europă competențele de care au nevoie pentru a prospera. De asemenea, va încuraja portabilitatea competențelor pe întregul continent prin libera circulație a cunoștințelor și a inovării",
precizează Comisia Europeană.
Comunicarea privind uniunea competențelor va fi însoțită, de asemenea, de un plan de acțiune privind competențele de bază și de un plan strategic privind educația STIM pentru a îmbunătăți competențele în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii, pentru a promova carierele în domeniile STIM, pentru a atrage mai multe fete și femei și pentru a stimula pregătirea în vederea tranziției digitale și către o tehnologie curată.
Noi obiective pentru 2030
Comisia propune o serie de noi obiective până în 2030:
- ponderea rezultatelor slabe în ceea ce privește alfabetizarea, matematica, științele și competențele digitale ar trebui să fie sub 15 %, în timp ce ponderea performanțelor de top în ceea ce privește alfabetizarea, matematica și științele ar trebui să fie de cel puțin 15 %;
- ponderea elevilor înscriși în domeniile STIM în EFP inițială de nivel mediu ar trebui să fie de cel puțin 45 %, iar cel puțin 1 din 4 elevi să fie femei;
- ponderea studenților înscriși în domeniile STIM în învățământul terțiar să fie de cel puțin 32 %, iar cel puțin 2 din 5 studenți să fie femei;
- ponderea studenților înscriși în programe de doctorat în domeniul TIC ar trebui să fie de cel puțin 5 %, iar cel puțin 1 din 3 studenți să fie femei.
Comentarii