Comisia Europeană a lansat în România o campanie de informare a cetățenilor cu privire la modalitățile de reducere a consumului de energie și a facturilor, fără să le fie afectat confortul personal.

Campania din România face parte din campania Comisiei Europene (Direcția Generală pentru Justiție și Consumatori) care promovează modalități de economisire a energiei în locuințe și de micșorare a facturilor prin mici schimbări de comportament sau investiții minore în amenajarea locuințelor. Campania pilot a fost lansată în 21 martie în Cehia.

O parte importantă a campaniei o reprezintă Pavilionul expozițional ”Economie la energie”, care va parcurge ruta București (25 aprilie – 1 mai), Mioveni (3-6 mai) și Craiova (9-13 mai), aducând cu el activități interactive pentru vizitatori.


”Costul utilităților este mai mic în România, comparativ cu cel din alte state europene, însă românii se numără printre cetățenii care plătesc cele mai mari facturi la utilități din Europa, raportat la venit. Dacă în Europa valoarea medie a costurilor nu depășește 6% din veniturile unei familii, în România ea poate ajunge la 9%, iar pentru o parte a populației acest procent poate fi semnificativ mai mare. Statisticile Eurostat arată că aproximativ 14% dintre români nu își permit să își păstreze locuințele încălzite în sezonul rece, comparativ cu o medie europeană care nu trece de pragul de 9%”, precizează Reprezentanța Comisiei Europene la București. 

Principalul mesaj al campaniei este acela că, economisind bani la facturi, aceștia pot fi folosiți în alte scopuri.

La pavilionul expozițional din parcarea Mall Vitan, organizat sub forma unei "case” interactive, vizitatorii află cum se poate obține eficiența energetică, prin intermediul unor pereți interactivi¸ a unor concursuri și activități educaționale și distractive atât pentru copii, cât și pentru întreaga familie.

Pavilionul este deschis între 25 aprilie și 1 mai, în fiecare zi între orele 10:30 și 20:30.