CFR estimează că lucrările pentru modernizarea liniei de cale ferată între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor costa peste 420 de milioane de lei, banii fiind asigurați din fonduri de coeziune și de la bugetul de stat.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie aferente Fazei I a proiectului de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Aeroportul Internaţional Henri Coandă, care presupune construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 kilometri, un viaduct de 1,52 kilometri care traversează DN1, 3 podeţe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie de călători la terminalul T1 al aeroportului.

Valoarea totală estimată a contractului este de 420,113 milioane de lei fără TVA, din care 402,711 milioane lei pentru execuţia lucrărilor şi 17,402 milioane lei fără TVA pentru servicii de proiectare, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de coeziune şi buget de stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Durata contractului este de 14 luni, din care 2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie 2019, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

În aceste condiții, notează HotNews, există riscul ca linia de cale ferată să nu fie gata până în iunie 2020, când Bucureștiul ar urma să găzduiască patru meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal. Chiar și în scenariul cel mai optimist - în care data de depunere nu va fi schimbată, evaluarea ofertelor va fi făcut într-un termen record și niciun participant nu va contesta rezultatul licitației - semnarea contractului ar putea veni abia în mai 2019, observă HotNews, ceea ce ar duce finalizarea proiectului în iulie-august 2020, adică prea târziu pentru Euro 2020.

Construcția unei alternative la transportul pe cale rutieră între aeroport și centrul Capitalei este una dintre condițiile impuse de organizatorul Campionatului pentru ca Bucureștiul să poată găzdui meciurile.