Comisarul european Corina Crețu a aprobat miercuri alocarea a peste 517 milioane de euro pentru construcția liniei de metro 6 (1 Mai-Tokyo), în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Cofinanțarea europeană este destinată construcției unei secțiuni de șase kilometri din linia de metrou, dintr-un total de peste 14 kilometri cât urmează să aibă la final magistrala de metrou M6 (Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă Otopeni) din București. Aceasta va asigura legătura cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străulești).

Proiectul mai prevede construcția a șase noi stații de metrou subterane între zona 1 Mai și complexul comercial Băneasa - acolo unde urmează să fie amplasată stația Tokyo -, precum și achiziționarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane.

Lucrările pentru magistrala de metrou M6, secțiunea 1 Mai – Tokyo, sunt programate să înceapă în a doua parte a acestui an.

”Acest proiect finanțat prin politica de coeziune va îmbunătăți în mod concret viața de zi cu zi a celor 1,8 milioane de locuitori ai Bucureștiului, care vor beneficia astfel de servicii de transport urban mai bune. Sper ca până în 2023 – care este termenul prevăzut pentru implementarea proiectului pe care l-am aprobat astăzi – autoritățile române să găsească soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni”, a declarat comisarul european pentru Politica regională, Corina Crețu.

Într-o postare pe Facebook, Corina Crețu și-a exprimat speranța că autoritățile române vor găsi soluții pentru finalizarea magistralei M6, astfel încât să se poată circula pe noua linie de metrou de la 1 Mai până la Aeroportul Internațional Otopeni.

Contre CFR-Metrorex

Potrivit unor surse citate de Economica.net, gara pe care CFR vrea să o amplaseze la Aeroportul Otopeni va afecta structura de rezistență și urbanistica viitoarei stații de metrou. Metrorex le-a pus condiție celor de la CFR SA să termine lucrările unde se suprapun cele două stații până în iunie 2020, când ar putea începe lucrările la metrou.