Patru module de software implementate în zece librării, o serie de echipamente și câteva sesiuni de instruire: rezultate concrete ale proiectului realizat de Compania de Librării București cu fonduri nerambursabile de circa 770.000 de lei.

Acesta a fost declarat unul dintre câștigătorii concursului „Profesioniștii proiectelor de succes” organizat de EurActiv în luna martie.

Obiectivul general a fost „introducerea unor sisteme TIC pentru eficientizarea și dezvoltarea afacerii, încurajând inovarea și oferind sprijin pentru deciziile manageriale”. 


Proiectul a fost finanțat prin POS CCE, axa III "Tehnologia Informației și Comunicațiilor pentru sectoarele privat și public” - componenta „Sprijin pentru sisteme TIC integrate și alte aplicații electronice pentru afaceri”. 


Potrivit informațiilor transmise de reprezentanții companiei, în cadrul acestui  proiect au fost achiziționate și s-au implementat 4 module software:
  • Modul ERP- Retail;
  • Modulul CRM (Managementul Relatiilor cu clientii)- pentru fidelizarea clientilor prin carduri de fidelizare;
  • Modulul Managementul vanzarilor – E-commerce (realizarea site-ului www.clb.ro)
  • Modulul DMS (Managementul Documentelor).

 S-au achiziționat, de asemenea, o serie de echipamente pentru informatizarea acestor librării și a sediului central: computere, servere, case de marcat, cititoare și imprimante cod de bare, multifuncționale, camere web și altele. 

Liliana Nițu, manager de proiect, a explicat pentru EurActiv că, deși început cu mare întârziere din cauza duratei mare de evaluare, implementarea proiectului a decurs fără probleme și efectul finanțării s-a simțit puternic în dezvoltarea firmei. 

Proiectul a fost depus în 2011 însă a durat mai bine de doi ani până la începerea acestuia. 


Întârzierea a implicat multe schimbări în privința echipamentelor planificate pentru achiziționare. „De exemplu pentru cititoarele pentru coduri de bare nu se mai gasea modelul respectiv pe piață, a trebuit sa facem modificari, prin urmare să depunem notificari, dar au fost acceptate fără probleme. Apoi, sistemul software ERP (pentru retail) îl implementasem, între timp, într-una din librării și a trebui să înlocuim locația”, a spus Liliana Niță. 

În schimb, alte probleme pe parcursul proiectului nu au existat, potrivit managerului de proiect. „Nu au fost întârzieri ale rambursărilor și am colaborat bine cu autoritățile”, mai spune aceasta. 

Proiectul a avut o durată totală de 15 luni și informatizarea celor zece librării într-un timp relativ scurt a fost benefică pentru companie. 

De asemenea, a fost important, mai spus reprezentanții companiei, și sprijinul firmei de consultanță care a participat la elaborarea și implementarea proiectului. 

Compania de Librării București intenționează să depună din nou proiecte pentru finanțare europeană pe noile Programe Operaționale cu fonduri structurale.