Ciucă: Nu avem timp de renegociat PNRR, vom face ajustări
Premierul Nicolae Ciucă a declarat vineri, referindu-se la discuțiile de la Bruxelles, că nu mai e timp de renegociat PNRR, urmând să fie făcute doar ajustări.
”Concluzia este că avem nevoie să facem aceste ajustări, timp de renegociere nu avem, pentru că ar însemna o pierdere atât de timp, cât și de resursă și, practic, angajamentul de a implementa acest PNRR și de a face în așa fel încât să putem să realizăm întreaga absorbție de fonduri financiare, din granturi și din împrumuturi, să nu se realizeze în proporție de 100%. Ca atare, angajamentul nostru este să facem tot ceea ce este posibil, astfel încât împreună cu staff-ul tehnic de la ministerele de linie, cele care sunt coordonatoare de reforme și staff-ul tehnic de la Comisie, să agreăm și să reușim să găsim acele soluții, astfel încât să asigurăm îndeplinirea, implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență”, a declarat Ciucă la începutul ședinței de guvern.
În întâlnirea cu șefa CE, Ursula von der Leyen, au fost discutate de principiu subiectele legate de plafonul de 9,4% pentru pensii și ”am convenit cu doamna președintă ca acest indicator să poată fi înlocuit cu indicatori de disciplină fiscală, având la bază studiul Băncii Mondiale, iar detaliile tehnice legate de modalitatea în care se va proceda vor fi stabilite la nivelul comisiilor de specialitate”.
”Am discutat, de asemenea, elementele de infrastructură de transport, ținând cont de situația în care este necesar să căutăm modalități prin care să se asigure refacerea fluxurilor de aprovizionare. Și în acest sens, tot ceea ce ține de dezvoltarea și consolidarea infrastructurii de transport este foarte important. De asemenea, în principiu, toate aceste discuții au fost agreate în sensul în care modificările de adaptare în interioru PNRR-ului să poată fi agreate tehnic - și aici vin și prezint un exemplu: în PNRR este asumat să finalizăm magistrala M4 de la metrou, dar ținând cont că nu este încă un proiect matur și nu există timpul necesar ca până în 2026 să fie finalizat, există posibilitatea ca această magistrală să poată fi înlocuită cu o alta, care să poată să fie finalizată și să asigure absorbția banilor”, a mai spus Ciucă.
Comentarii