Meta se va concentra pe combaterea dezinformării și contracararea riscurilor prezentate de inteligența artificială în contextul alegerilor pentru Parlamentul European din iunie 2024, a anunțat luni compania.

Meta, compania-mamă a platformelor de social media Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp, a făcut acest anunț după cel al TikTok, deținut de la ByteDance, care și-a anunțat pe 14 februarie pregătirile pentru alegerile europarlamentare din iunie.

Potrivit unei postări de pe blogul Meta făcută de Marco Pancini, șeful Departamentului de afaceri în UE, „conținutul care ar putea contribui la violență iminentă sau vătămare fizică sau care are scopul de a suprima votul” este eliminat de pe Facebook, Instagram și Threads.

Cu toate acestea, pentru conținutul care nu ar încălca aceste politici, Meta lucrează cu organizații de verificare a faptelor, „26 de parteneri din UE care acoperă 22 de limbi”, pentru a revizui și evalua conținutul.

Pentru a-i ajuta pe partenerii de fact-checking să localizeze și să evalueze conținutul legat de alegeri, compania americană va „utiliza detectarea cuvintelor cheie pentru a grupa conținutul asociat într-un singur loc”.

„Partenerii noștri de fact-checking sunt, de asemenea, integrați în noul nostru instrument de cercetare, Meta Content Library, care are o capacitate puternică de căutare pentru a-i sprijini în munca lor”, se arată în postarea de pe blog.

Meta va înființa, de asemenea, un Centru de operațiuni electorale pentru a identifica prompt potențialele amenințări și pentru a implementa strategii de atenuare în timp real.

La începutul acestei luni, TikTok a promis că va „lansa în aplicație un Centru electoral în limba locală pentru fiecare dintre cele 27 de state membre ale UE, pentru a se asigura că oamenii pot separa cu ușurință realitatea de ficțiune”.

Platforma deținută de China colaborează cu nouă organizații de verificare a faptelor din Europa, evaluând acuratețea conținutului în 18 limbi europene și etichetând „orice afirmații care nu pot fi verificate”.

Reclamele care prezintă conținut fals, care descurajează votul și pun sub semnul întrebării validitatea alegerilor sau a rezultatelor acestora vor fi, de asemenea, interzise. Reclamele Meta sunt supuse „mai multor straturi de analiză și detecție” înainte și post-publicare.

Meta colaborează cu European Fact-Checking Standards Network (EFCSN) pentru a-i învăța pe fact-checkers să evalueze producțiile generate de AI și cele modificate digital. În plus, vor lansa o campanie de educație media pentru a educa publicul cu privire la identificarea unui astfel de conținut.

În cazul TikTok, conturile deținute de politicieni sau partide politice nu pot face publicitate sau genera venituri pe platformă, astfel că va fi eliminat conținutul produs de cei care încalcă regulile.

Cu toate acestea, platforma aplică și „politici mai nuanțate pentru a proteja interesul public”. De exemplu, dacă un politician sau un partid împărtășește informații greșite care ar putea submina procesele civice sau ar putea cauza prejudicii în lumea reală în timpul unei perioade electorale, TikTok poate restricționa contul până la 30 de zile și poate elimina conținutul pentru încălcări ale regulilor.

Operațiuni de influențare sub acoperire

La fel ca TikTok, Meta menționează operațiunile de influențare sub acoperire, pe care le definește ca eforturi coordonate de a manipula discursul public în scopuri strategice, care pot varia de la campanii secrete care folosesc identități false până la acțiuni deschise ale mass-media controlate de stat.

Pentru a combate operațiunile de influențare sub acoperire, Meta a înființat echipe globale specializate dedicate stopării unui astfel de comportament și „a condus o sesiune pentru a se concentra asupra amenințărilor asociate în mod specific cu alegerile pentru Parlamentul European”.

De asemenea, compania etichetează mass-media controlate de stat pe Facebook, Instagram și Threads pentru a informa utilizatorii cu privire la potențiale influențe guvernamentale.

Planurile TikTok includ introducerea de rapoarte dedicate asupra operațiunilor de influențare ascunse pentru a spori transparența, responsabilitatea și colaborarea interprofesională.

Platforma ByteDance va introduce, de asemenea, etichete în videoclipurile legate de alegerile europene, îndrumând utilizatorii către centrul electoral relevant și folosind mementouri pe hashtag-uri pentru a-i determina pe utilizatori să respecte regulile, să verifice faptele și să raporteze orice conținut pe care îl suspectează că încalcă Regulile comunității.

Inteligența artificială

Conținutul generat de inteligența artificială va fi supus unui proces de revizuire și, dacă se constată că este „alterat”, că include „conținut audio sau video sau fotografii falsificate, manipulate sau transformate”, compania îl etichetează și îl retrogradează în flux pentru a-și minimiza vizibilitatea, în timp ce anunțurile care s-au dovedit a fi false nu au permisiunea de a rula deloc.

Meta etichetează conținutul fotorealist, folosind Meta AI, chiar dacă nu este „alterat”, și dezvoltă instrumente pentru a eticheta imaginile generate de AI din diverse surse, inclusiv Google, OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney și Shutterstock.

Meta va adăuga, de asemenea, o caracteristică care va permite utilizatorilor să dezvăluie conținutul generat de AI prin adăugarea unei etichete, cu aplicarea unor penalități în cazul în care nu o fac. Dacă conținutul „prezintă un risc substanțial de a înșela publicul în mod semnificativ cu privire la chestiuni importante”, compania poate folosi o etichetă mai vizibilă „pentru ca oamenii să aibă mai multe informații și context”.

Agențiile de publicitate de pe Meta trebuie să dezvăluie dacă folosesc imagini fotorealiste modificate digital, videoclipuri sau sunete pentru reclame legate de probleme sociale, alegeri sau politică.

Procesul de revizuire și etichetare de către Meta a conținutului generat de inteligență artificială este foarte asemănător cu ceea ce TikTok a anunțat luna aceasta, dar acesta din urmă a menționat, de asemenea, că va crea un spațiu dedicat în cadrul biroului său din Dublin pentru a uni echipe de specialiști.

Meta notează că a colaborat cu colegii din industrie pentru a stabili standarde și linii directoare comune pentru a aborda prevalența conținutului online generat de IA.

„Această activitate este mai extinsă decât a oricărei companii și va necesita un efort uriaș pentru industrie, guvern și societate civilă”, conchide postarea de pe blog.