Comisia și autoritățile responsabile de cooperarea în materie de protecție a consumatorilor au trimis o scrisoare companiei Google în care i se solicită să fie mai transparentă și să respecte legislația UE.

Consumatorii trebuie să știe cum stabilește motorul de căutare online al Google ordinea în care se afișează rezultatele căutării lor și dacă plățile pot influența această ordine. Prețurile zborurilor și ale hotelurilor prezentate pe Google ar trebui să fie prețurile finale și să includă comisioane sau taxe care să poată fi calculate în mod rezonabil în avans.

În plus, Google ar trebui să revizuiască condițiile standard ale Google Store, deoarece Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor a constatat că, în unele cazuri, există un dezechilibru semnificativ între drepturile comerciantului și cele ale consumatorului, în detrimentul acestuia din urmă.

Atunci când autoritățile pentru protecția consumatorilor raportează conținuturi care încalcă normele de protecție a consumatorilor, Google ar trebui să elimine sau să blocheze mai rapid accesul la astfel de conținuturi.

Se așteaptă ca Google să ia măsurile necesare și să comunice Comisiei și autorităților pentru protecția consumatorilor modificările practicilor sale în următoarele două luni.

Comisia Europeană va sprijini autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor în ceea ce privește evaluarea răspunsului din partea companiei Google, ținând seama de angajamentele de a-și modifica site-urile web și serviciile asumate de Google.

În cazul în care angajamentele asumate de Google nu vor fi considerate suficiente, va avea loc un dialog ulterior.

Autoritățile naționale pot decide, în ultimă instanță, să impună sancțiuni.