Peste cinci ore pe zi își petrec pe Internet utilizatorii. Majoritatea se utiă în același timp la televizor, însă timpul alocat acestui din urmă mediu este în scădere și urmărirea TV devine tot mai de fundal.

  • Cei mai mulți dintre utilizatorii români de internet petrec peste 5 ore pe zi navigând sau utilizând servicii online, arată studiul DigitalScope, realizat de Interactive Advertising Bureau - IAB (România și Europe), organizație reprezentativă pentru actorii pieței online de publicitate, ocupându-se de standarde și de cercetare în acest sector.
  • 75% din utilizatori accesează zilnic internetul de pe telefon, cu precădere pentru email, programe de comunicare, hărti și programe de localizare. 
  • De asemenea, 60% dintre utilizatorii de internet accesează TV zilnic, una dintre tendințele înregistrate de studiu arată că timpul alocat acestui mediu televizorului scade în rândul utilizatorilor de internet (1 – 3 ore/zi). Interesul publicului începe să fie împărțit între mai multe echipamente, câștigă teren cele mobile.
  • 68% dintre utilizatorii de Internet din Romania accesează Internetul de pe mai multe dispozitive în timp ce se uită la TV, pe primul loc fiind telefonul inteligent.

Cu ochii pe emailuri și televizorul deschis

 

  • TV-ul a devenit pentru mulți utilizatori de internet un mediu de fundal, 43% din ei își verifică și răspund la emailuri în timp ce au televizorul deschis, 38% accesează rețelele sociale, 35% navighează pe Internet, 28% caută un produs vazut la TV și 26% întreprind activități legate de școală sau job.
  • Doar 13% viziteaza website-ul programului vizionat sau caută informații despre acesta. Timpul petrecut pe Internet il depășește pe cel petrecut la TV, peste 20% din utilizatori petrec peste 5 ore zilnic, online. De asemenea, 63% dintre utilizatori sunt online pe mai multe echipamente concomitent.

Despre studiu

DigitalScope este un proiect de cercetare derulat de birourile locale IAB în 8 tari din Europa Centrala si de Est (Bulgaria, Macedonia, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia).


Studiul furnizeaza date precum consumul de TV în Romania concomitent cu alte medii și alte caracteristici specifice.