Apple a eliminat WhatsApp și Threads din magazinul său de aplicații din China, în urma unei cereri din partea organului de supraveghere a internetului din țară, care a invocat preocupări legate de securitatea națională, relatează CNN.

"Suntem obligați să respectăm legile din țările în care operăm, chiar și atunci când suntem în dezacord," a declarat un purtător de cuvânt al Apple pentru CNN vineri. "Administrația Cibernetică a Chinei a ordonat eliminarea acestor aplicații pe baza preocupărilor legate de securitatea națională", a mai spus acesta.

Aplicațiile, ambele deținute de Meta, erau deja blocate în China și nu erau utilizate pe scară largă. Ele puteau fi accesate doar folosind rețele virtuale private (VPN-uri) care pot cripta traficul pe internet și pot masca identitatea online a utilizatorului.

Eliminarea aplicațiilor de către Apple reprezintă o "distanțare suplimentară între universurile tehnologice deja separate" din țară și dincolo de aceasta, a declarat Duncan Clark, președintele BDA China, o companie de consultanță în investiții cu sediul în Beijing.

"Asta va cauza inconveniente consumatorilor și afacerilor (din China - n.r.) care interacționează cu familia, prietenii sau clienții din străinătate. Chiar dacă folosesc VPN-uri pentru a accesa aplicațiile, în timp vor deveni învechite și vor necesita actualizare", a adăugat el.

Alte aplicații populare de social media occidentale, inclusiv X (anterior Twitter), Facebook, Instagram și Messenger sunt încă disponibile în magazinul de aplicații al Apple din China, conform unei verificări realizate de CNN.

Anunțul gigantului tech vine în contextul scăderii vânzărilor de iPhone în cea de-a doua cea mai mare economie a lumii. Vânzările de smartphone-uri ale companiei au înregistrat o scădere de 10% în primul trimestru al acestui an, potrivit firmei de cercetare de piață IDC.

Compania și-a pierdut avântul în China, pe măsură ce naționalismul, o economie dificilă și concurența crescută au afectat Apple în ultimele câteva luni.

Revenirea Huawei și a altor mărci chineze, inclusiv Xiaomi și OPPO/OnePlus, va continua probabil, potrivit IDC. Consumatorii chinezi care cândva ar fi luat în considerare produsele Apple se îndreaptă acum către mărcile naționale.

Totuși, China rămâne o piață importantă pentru Apple, fiind cea mai mare după SUA.