Doar 23% dintre utilizatorii de Internet din România au făcut achiziții online în 2017, față de o medie de aproape 70% în Uniunea Europeană.

De departe, campioni la achizițiile online sunt utilizatorii de Internet din vestul UE, în frunte cu cei din Marea Britanie (86%), urmați de cei din Suedia (84%) și cei din Danemarca, Germania, Luxemburg și Olanda, în condițiile în care, în fiecare din aceste țări, aproximativ 82% din utilizatorii de Internet au făcut achiziții online anul trecut. La celălalt capăt, România a fost depășită chiar și de Bulgaria, unde 27% dintre utilizatori au făcut și achiziții online, arată datele biroului european de statistică, Eurostat.

Cumpărătorii online cu vârsta între 16 și 24 de ani sunt principalul grup când vine vorba de achiziții online de haine și articole sportive (71% din totalul achizițiilor), iar cei cu vârsta între 25 și 54 de ani au fost responsabili pentru 50% din totalul achizițiilor electronice de bunuri utilizate în gospodărie în timp ce 57% din achizițiile online de călătorii și spații de cazare au fost făcute de cei cu vârsta cuprinsă între 55 și 74 de ani.