Reprezentanții TikTok, punct de vedere către Euractiv, după acuzațiile CE că încalcă legislația UE

Conform unei evaluări preliminare a Comisiei Europene, platforma online TikTok încalcă normele digitale ale UE din cauza publicității netransparente. Platforma a transmis joi redacției Euractiv România un punct de vedere.
„Analizăm constatările preliminare ale Comisiei cu privire la registrul nostru de publicitate și rămânem angajați să ne respectăm obligațiile conform DSA. Deși susținem obiectivele reglementării și continuăm să ne îmbunătățim instrumentele de transparență a reclamelor, nu suntem de acord cu unele dintre interpretările Comisiei și remarcăm faptul că îndrumările sunt oferite prin constatări preliminare, în loc să fie prezentate prin ghiduri clare și publice. Un cadru echitabil și o aplicare consecventă a regulilor sunt esențiale. Vom continua să colaborăm cu Comisia, așa cum am făcut pe tot parcursul acestui proces”, a transmis un purtător de cuvânt TikTok.
Conform raportului, rețeaua de socializare chineză nu oferă informațiile necesare despre conținutul reclamelor de pe platformă și, prin urmare, riscă o amendă usturătoare.
Comisia a constatat că TikTok nu furnizează informațiile necesare cu privire la conținutul anunțurilor publicitare, la utilizatorii vizați de anunțuri și la cine a plătit pentru acestea.
În plus, registrul de publicitate TikTok nu permite publicului să caute în mod cuprinzător anunțuri publicitare pe baza acestor informații, limitând astfel utilitatea instrumentului.
Constatările preliminare ale Comisiei se bazează pe o investigație aprofundată care a inclus, printre altele, analiza documentelor interne ale societății, testarea instrumentelor TikTok și interviuri cu experți în domeniu.
Acum, TikTok va examina documentele din dosarul de investigație al Comisiei și va răspunde în scris la constatările preliminare ale CE.
În paralel, va fi consultat Comitetul european pentru servicii digitale.
Comentarii