Românii petrec cel mai puțin timp la cumpărături și nici achizițiile online nu le sunt prea mult pe plac, cel puțin în comparație cu consumatorii din alte state UE, arată statisticile europene.

Doar 23% dintre utilizatorii de Internet din România au făcut achiziţii online în 2017, în timp ce media Uniunii Europene este aproape triplă, la 68%, potrivit datelor publicate luni de oficiul european de statistică Eurostat.

Utilizatorii de Internet din Marea Britanie (86%), Suedia (84%), Danemarca, Germania, Luxemburg şi Olanda (fiecare cu 82%) sunt campioni ai cumpărăturilor online, în timp ce codașii sunt cei din România (23%), Bulgaria (27%), Cipru (39%) şi Croaţia (42%).

În plus, românii sunt pe ultimul loc și la timpul alocat cumpărăturilor, în general. Perioada de timp petrecută de europeni într-o zi pentru cumpărături şi servicii personale (precum vizita la doctor sau la coafor) variază între 17 minute pe zi în România şi 35 de minute în Germania, potrivit unui sondaj efectuat în 15 state membre UE între 2008 şi 2015.

Doar 29% din populaţia intervievată în România a declarat că a făcut cumpărături sau a folosit serviciile persoanale în timpul zilelor în care a fost efectuat sondajul, faţă de 50,8% din populaţia din Finlanda, potrivit Eurostat.

În ultimii ani, totuși, consumatorii români au dat un important avânt economiei, pe fondul creșterilor salariale și reducerilor de taxe. Consumul privat a impulsionat economia până la cea mai ridicată creștere economică din UE în 2017.