Platforma TikTok a venit cu încă o reacție în scandalul alegerilor prezidențiale, potrivit Paginademedia.ro.

Este o scrisoare trimisă autorităților române miercuri seară, pe care Paginademedia.ro a publicat-o joi.

Compania că nu a găsit dovezi ale unei operațiuni de influență ascunsă pe platforma TikTok, în ultimele săptămâni, legate de alegerile prezidențiale din România și nici dovezi de influență externă.

„Deși s-a afirmat existența a 5.000 de conturi false implicate în interferențe electorale, investigațiile noastre nu au găsit dovezi care să susțină aceste afirmații”, arată compania în scrisoarea sa, care notează că. "încă investighează".

Din septembrie și până la începutul acestei săptămâni, compania a eliminat de pe platformă, peste 66.000 de conturi false, 7 milioane de like-uri false și 10 milioane de urmăritori falși, arată TikTok în scrisoarea sa. Cifrele se referă la postări și la activitatea în limba română. De notat cu nu se specifică dacă erau electorale sau în favoarea unui candidat anume.

Totodată, TikTok spune că a prevenit 40 de milioane de like-uri și a blocat peste 216.000 de "conturi spam" înainte de ca acestea să ajungă online.

Un lucru foarte important: un oficial TokTok a precizat pentru Paginademedia.ro că "campania care a fost demontată de TikTok în luna septembrie avea legătură cu alegerile", dar nu a precizat vreun candidat anume.

Compania TikToK a trimis scrisoarea către principalele instituții din România în care își „reafirmă angajamentul ferm de a oferi un spațiu digital sigur, transparent și de încredere pentru cei 8 milioane de români prezenți pe platformă.

”Totodată, compania TikTok a venit și cu o declarație pentru Paginademedia.ro: „Aceste relatări inexacte despre alegerile din România sunt înșelătoare, deoarece majoritatea candidaților și-au creat o prezență pe TikTok, iar câștigătorii au desfășurat campanii și pe alte platforme digitale în afara celei noastre.

Aplicăm în mod strict Regulile Comunității împotriva dezinformării legate de alegeri și a comportamentului înșelător și am colaborat proactiv cu Comisia Electorală pentru a lansa un Centru Electoral în aplicație, menit să ofere comunității noastre din România informații de încredere despre alegeri.

Nu acceptăm reclame politice plătite și solicităm tuturor să respecte Regulile Comunității, pe care le aplicăm în mod continuu.”

„În raportul nostru lunar privind Operațiunile de Influență Ascunsă pentru septembrie, am dezvăluit că am întrerupt o rețea care viza publicul român, deși aceasta era separată și nu a jucat niciun rol în promovarea campaniei lui Georgescu”Deși s-a afirmat existența a 5.000 de conturi false implicate în interferențe electorale, „investigațiile noastre nu au găsit dovezi care să susțină aceste afirmații”.