Creditul fiscal pentru cercetare și inovare, schimbarea criteriului „prețul cel mai scazut” la atribuirea studiilor de fezabilitate pentru proiectele de infrastructura și flexibilitate mai mare a unor reguli pe piața muncii sunt numai câteva dintre propunerile concrete lansate de membrii Camerei de Comerț și Industrie și Agricultură Franceză din România (CCIFER). 

„Carta albă a competitivității” întocmită de reprezentanți ai celor mai importate companii membre din România conține propuneri concrete pentru opt domenii prioritare: formare, inovație, piața muncii, infrastructură, energie, agricultură, piețe financiare și turism.

Eric Faidy, președintele CCIFER, cu ocazia prezentării Cărții Albe, a decarat:

 

Dacă în trecut costul scăzut de producție reprezenta una dintre atracțiile majore pentru investitorii străini, acest lucru nu mai este valabil acum. România este în acel moment de dezvoltare în care ar trebui să pună în practică o strategie prin care să se transforme dintr-o țară low cost într-o țară competitivă. În felul acesta companiile vor dezvolta proiecte pe termen lung, vor crea locuri de muncă, vor mări salariile. Iar acest lucru este valabil și pentru companiile românești și pentru cele cu capital străin. Toate companiile vor dezvoltare pe termen lung

Măsurile propuse provin din experiența concretă a companiilor membre CCIFER și pot fi aplicate rapid, generând schimbări de profunzime. Experții CCIFER pun la dispoziția autorităților române experiența lor, pentru a facilita implementarea acestora. CCIFER reunește în prezent aproape 500 de companii, cu capital francez și românesc, atât mari întreprinderi, cât și IMM-uri. În total, membrii CCIFER reprezintă 15 % din PIB-ul României și peste 125 000 locuri de muncă.

 

Exemple de propuneri: