Hermès a depășit LVMH la capitalizarea bursieră și devine cel mai valoros brand de lux din lume, potrivit „Il Sole 24 Ore” (Italia).

Hermès a urcat luni pe primul loc în clasamentul global al caselor de lux, devansând LVMH, gigantul controlat de Bernard Arnault. Scăderea bruscă a acțiunilor LVMH, pe fondul unor rezultate trimestriale sub așteptări, a dus capitalizarea sa la 245 de miliarde de euro, față de cele 246 de miliarde ale Hermès.  

Succesul Hermès se datorează unei strategii bazate pe exclusivitate, control strict al producției și o clientelă ultrabogată. Brandul, celebru pentru gențile Birkin și Kelly, s-a dovedit mai rezilient la încetinirea cererii din China și la impactul tarifelor impuse de SUA. 

Potrivit Barclays, Hermès beneficiază de „cea mai mare putere de stabilire a prețurilor” din industrie și nu va fi nevoit să majoreze prețurile agresiv, cum o vor face rivalii săi, pentru a-și proteja marjele de profit. 

Spre deosebire de LVMH, conglomerat cu peste 80 de mărci, Hermès a rămas fidel unei identități unice și unei singure mărci. Tentativa lui Bernard Arnault de a prelua compania în 2010 a fost respinsă de consiliul de administrație Hermès.

Sursa: Rador Radio România