Consiliul de Administrație al Metrorex l-a numit, în ședința de joi, pe Gabriel Mocanu în funcția de director general interimar, după ce a luat act de demisia Marianei Miclăuș, care a ocupat această poziție din noiembrie anul trecut.

"Așa cum am spus, de la începutul mandatului de ministru, un proiect extrem de important și o prioritate de infrastructură este Magistrala de metrou M5 Râul Doamnei - Eroilor. Încă de la numirea doamnei Miclăuș în funcția de director general interimar i-am spus că semnătura pusă pe un document care nu poate fi validat în teren înseamnă semnătura pusă pe actul de demisie. După nenumăratele discuții tehnice cu toți factorii implicați, de la beneficiar, antreprenor, subcontractori sau furnizori, am atras atenția asupra termenului de finalizare și darea în circulație cu călători, iar cei care vor greși trebuie să plătească. După ce toți cei implicați m-au asigurat că termenul de finalizare a acestei magistrale va fi 30 iunie 2020, termen asumat în mod neforțat, i-am transmis doamnei director Miclăuș că, din acel moment, va sta cu mandatul pe masă. Este bine că doamna Miclăuș a înțeles că atunci când ești într-o funcție de răspundere pe lângă realizările profesionale, trebuie să îți asumi și eșecurile", a afirmat ministrul de resort, Lucian Bode, citat de Agerpres.

+++

Pe 22 iunie, premierul Ludovic Orban a declara, după o vizită de lucru la șantierul Magistralei M5 de metrou, că aceasta va fi dată în folosință cât de repede este posibil.

Premierul nu a oferit un termen exact pentru finalizarea lucrării, menționând că pentru gura de ventilare nu poate fi utilizată tehnologia mecanică.

"Cine se frige cu ciorbă suflă și în iaurt. Când va fi din punct de vedere tehnic posibil de pus în circulație, va fi pus în circulație. Acest termen va fi cel mai rapid termen posibil. (...) Din punct de vedere tehnic, am evaluat, am analizat care sunt problemele. De fapt, sunt două probleme tehnice. Din păcate, nu se poate aplica o tehnologie mecanică de săpare pentru gura de ventilare, ci este vorba de o săpare manuală, care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. După părerea mea, tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumătate, maxim două", a explicat Orban, adăugând că e important ca metroul să fie pus în funcțiune "cât mai repede posibil", dar atunci când proiectul este finalizat din punct de vedere tehnic, astfel încât să nu existe niciun fel de risc.