Venitul net anual disponibil la nivelul întregii țări a crescut cu 18% în 2018, ajungând la 5.083 euro pe cap de locuitor, de la 4.556 euro în 2017, arată un studiu realizat de compania GfK.
Un număr tot mai mare de consumatori folosesc activ Internetul pentru cumpărături în România. Chiar dacă nu întotdeauna fac achiziția online, utilizatorii compară pe web prețuri, identifică produsul dorit sau citesc părerea altor cumpărători.
Creșterea a fost însă determinată de majorarea prețurilor și nu de creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016, arată un studiu al firmei de cercetare GfK.
Încrederea consumatorilor europeni a ajuns, în ultimul trimestru din 2017, la cel mai ridicat din ultimii 10 ani, dar în cazul României toți indicatorii au scăzut semnificativ, ca urmare a crizei guvernamentale.
Consumatorii din România nu și-au modificat radical așteptările privind evoluția economiei și a veniturilor personale în trimestrul al treilea, dar dorința de cumpărare a crescut puternic.
Vânzările de produse electronice și electrocasnice mici au crescut accelerat în primele trei luni, dar piața produselor IT a înregistrat scăderi față de aceeași perioadă din 2016, arată studiul GfK Temax.
Reducerea TVA și veniturile superioare ale populației au avut un efect puternic asupra vânzărilor de produse de folosință îndelungată în prima parte a acestui an.
România va înregistra una dintre cele mai mari rate de creștere în comerț din Europa în pofida uneia dintre cele mai mici puteri de cumpărare de pe continent, arată un studiu GfK.
Trei sferturi din sumele economisite prin reducerea TVA la produsele alimentare și la băuturile non-alcoolice din iunie, anul acesta, s-au întors în magazine, tot în cumpărături de bunuri de larg consum.
Aproape 20% dintre românii din mediul urban au auzit de televizoarele inteligente (smart TV) și îl utilizează deja, potrivit unui sondaj GfK România. Serviciile de stocare în cloud și plățile de pe mobil, alte tehnologii populare între români.
Vânzările de bunuri de folosință îndelungată din România au creșcut ușor în trimestrul al doilea din 2015, cu 6,4%, ajungând la 449 milioane de euro, conform unui raport al firmei de cercetare GfK, care calculează periodic indicele GfK Temax.
Obișnuiți cu stilul său neconvențional, nu trebuie să fie de mirare că președintele argentinian Javier Milei, după o zi intensă plină de întâlniri s-a lăsat dus de val la un post de televiziune din Italia, relatează RAI News.
Uniunea Europeană nu pregătește un „pașaport de carbon” sau alte inițiative prin care să restricționeze libertatea de mișcare a cetățenilor, așa cum s-a vehiculat pe site-uri și publicații din România și din Republica Moldova.
Propaganda pro-Kremlin pe Facebook se manifestă și prin comentarii identice puse de un număr limitat de utilizatori, așa-zișii "troli”, conform global-focus.eu.