A intrat în vigoare Ordinul privind atenționarea la raft cu privire la „shrinkflation"

Ordinul președintelui ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianții scad gramajul produselor, dar lasă prețurile la fel a intrat în vigoare joi.
"Reducerea gramajului, dar păstrarea prețului produselor reprezintă, de fapt, o scumpire mascată și o înșelare a clienților. O practică pe care, de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a ordinului emis de ANPC, niciun comerciant nu o va mai putea folosi! Așa cum am promis, protejăm puterea de cumpărare a românilor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare!", a scris premierul Marcel Ciolacu într-o postare pe Facebook.
Potrivit ANPC, informarea va fi făcută în același câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă și cu aceeași dimensiune și se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: "pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiș.
De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existența unității de referință, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantității produsului.
Pe 4 septembrie, Guvernul anunța că a finalizat discuțiile și anunță măsuri pentru a atenționa oamenii cu privire la așa-numitul fenomen „shrinkflation".
Pe data de 9 mai, în timp ce unele țări luaseră deja măsuri împotriva fenomenului cunoscut sub denumirea de „shrinkflation”, unde cantitatea produselor este redusă, dar totusi își păstrează prețul, spunea atunci premierul Marcel Ciolacu.
El a adăugat că în România va fi constituit un grup care să facă un ghid de bune practici pentru combaterea fenomenului și a cerut autorităților de control din România să intervină urgent pentru a evita astfel de situații și după să pregătească „o reglementare pe modelul francez”, prin care producătorii să fie obligați să menționeze pe ambalaj dacă prețul produsului a rămas neschimbat chiar dacă gramajul a fost redus.
Shrinkflation este fenomenul prin care producătorii micșorează cantitatea unui produs, dar păstrează prețul inițial sau, în anumite cazuri, este chiar mai mare decât înainte. Astfel, consumatorii sunt păcăliți.
Comentarii