Eurodeputatul PSD Victor Boștinaru a criticat declarațiile de luni ale comisarului Corina Crețu privind lipsa de proiecte cu fonduri europene. El a susținut că susținut că, de frica DNA, funcționarilor le e frică să mai semneze.

”Trebuie citită într-un registru politic, ușor surprinzătoare și nefirească și, probabil, rezultatul unei anume dispute care îmi scapă. Recunosc, nu am discutat nici cu una, nici cu alta din cele două părți, în ce privește coordonarea, dar - nu ascund - Guvernul de la București trebuie să facă mai mult și mai repede pentru că este o dramatică și profundă criză de timp pentru a pregăti proiecte mature care să fie gata acceptate, să fie eligibile și finanțabile de către Comisia Europeană, acest lucru nu poate fi negat", a declarat marți, la Bruxelles, eurodeputatul Victor Boștinaru, într-o discuție cu jurnaliști români.

Corina Crețu - a susținut Boștinaru - știe că problemele sunt provocate de adoptarea ”extrem de târzie a legislației privind fondurile europene”, dând vina, din nou, pe Guvernul Cioloș.

Pe de altă parte, el a recunoscut că și Guvernul ”are responsabilitatea lui în aceste întârzieri”.

Totodată, Boștinaru a dat vina și pe DNA.

”Vă mai spun încă un lucru pe care doamna comisar îl știe sigur. La București există o paralizie a semnatului documentelor ca nu cumva DNA-ul să bată la ușă, o frică teribilă, dacă nu semnezi, nu greșești", a mai spus eurodeputatul PSD, adăugând că oficialul Comisiei Europene ar trebui să-și nuanțeze poziția.

”Chiar vreau să vă anunț public că nu mai accept insultele din partea Guvernului României față de munca pe care o fac”, a spus  luni Corina Crețu, comisar european și membru PSD în același timp.

”Nu înțeleg această tensiune care s-a creat între mine și guvern spunând lucrurilor pe nume. Avem bani la Bruxelles pentru proiecte  de infrastructură, nu avem proiecte”, a mai declarat Corina Crețu.

Aceasta a vorbit și despre autostrada Târgu Mureș-Iași, unde Guvernul de la București a decis recent ca tronsonul Târgu Neamț-Iași să fie realizat în parteneriat public-privat, deși există bani europeni pentru construcția acestuia, inclusiv pentru studiile de fezabilitate.