Curtea Constituțională a României a respins marți sesizarea USR privind Legea bugetului de stat pe 2022.

Potrivit unui comunicat al CCR, marți, plenul Curții Constituționale a preschimbat, din oficiu, termenul de judecată pentru această sesizare, fixat inițial miercuri, transmite Agerpres.

"În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi: a respins, ca inadmisibilă, obiecția de neconstituționalitate a dispozițiilor art.6 alin.(2) din Legea bugetului de stat pe anul 2022. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art.54 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituționale în raport cu critica de neconstituționalitate extrinsecă formulată numai în măsura în care aplicarea lor se realizează după o eventuală modificare sau completare a Legii nr.334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că dispozițiile art.56 din Legea bugetului de stat pe anul 2022 sunt constituționale în raport cu criticile formulate", se precizează în comunicat.

Vinerea trecută, USR a depus o sesizare de neconstituționalitate cu privire la Legea bugetului de stat pe 2022.

"În conformitate cu prevederile art. 146 lit. a) din Constituția României, republicată, și ale art. 15 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, deputații menționați în anexa atașată formulăm prezenta sesizare de neconstituționalitate a Legii bugetului de stat pe anul 2022, înregistrată la Camera Deputaților cu codul PL-x nr. 611/2021 și la Senat cu codul L566/2021, pe care o considerăm neconformă cu prevederile art. 1 alin. (5), art. 16 alin. (1) și (2), art. 74 și art. 75 din Constituția României, motiv pentru care solicităm instanței de contencios constituțional să constate neconstituționalitatea acesteia", se preciza în sesizare.

Reprezentanții USR invocau încălcarea prevederilor constituționale privind egalitatea în fața legii ("prin nealocarea de resurse financiare proporționale cu necesitățile în Sectorul 1, fără aplicarea mecanismelor și algoritmului de alocare prevăzute în Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale") și dreptul la învățătură ("prin nealocarea banilor necesari pentru transportul local și județean al elevilor la școală, contrar Legii educației naționale nr. 1/2011").

Conform semnatarilor sesizării, au mai fost încălcate principiile legalității ("prin adoptarea unui amendament lipsit de orice motivare și care profită exclusiv partidului din care fac parte inițiatorii (PPU-SL"), bicameralismului ("prin adoptarea în ședința reunită a unui amendament care eludează Legea nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor politice, lege organică ce nu poate fi modificată și completată decât separat, mai întâi de către Senat, 'Camera de reflecție', și apoi de către Camera Deputaților, 'Camera decizională') și principiul calității legii ("prin caracterul neclar, imprecis și interpretabil a numeroase prevederi").