Guvernul a finalizat discuțiile și anunță măsuri pentru a atenționa oamenii cu privire la așa-numitul fenomen „shrinkflation", prin care cantitatea produselor este redusă, dar totusi își păstrează prețul.

”Este gata și ordinul președintelui ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianții scad gramajul produselor, dar lasă prețurile la fel. Această formă de înșelăciune împotriva consumatorului se încheie astăzi”, a anunțat Ciolacu la începutul ședinței de Guvern de miercuri.

Procedura de consultare la nivel european va fi finalizată miercurea aceasta, iar "cel târziu luni putem avea actul publicat în Monitorul Oficial", a mai precizat șeful Guvernului.

”Producătorii trebuie să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar prețul produsului este neschimbat. Aplicăm sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a conchis el.

+++

Pe data de 9 mai, în timp ce unele țări luaseră deja măsuri împotriva fenomenului cunoscut sub denumirea de „shrinkflation”, unde cantitatea produselor este redusă, dar totusi își păstrează prețul, spunea atunci premierul Marcel Ciolacu.

„Unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că asta e o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este, de fapt, o scumpire camuflată și nejustificată economic sub un ambalaj foarte asemănător”, a declarat, atunci, Ciolacu.

El a adăugat că în România va fi constituit un grup care să facă un ghid de bune practici pentru combaterea fenomenului și a cerut autorităților de control din România să intervină urgent pentru a evita astfel de situații și după să pregătească „o reglementare pe modelul francez”, prin care producătorii să fie obligați să menționeze pe ambalaj dacă prețul produsului a rămas neschimbat chiar dacă gramajul a fost redus. 

Shrinkflation este fenomenul prin care producătorii micșorează cantitatea unui produs, dar păstrează prețul inițial sau, în anumite cazuri, este chiar mai mare decât înainte. Astfel, consumatorii sunt păcăliți.