CNA a respins marţi cererea de adoptare a unei recomandări către televiziuni de difuzare a spotului audio-video realizat de Administraţia Prezidenţială referitor la referendumul din 26 mai în regim de anunţ de interes public.

Cererea nu a întrunit numărul minim necesar de voturi - şase.

Preşedintele propus al CNA, Monica Gubernat, a susţinut că spotul este "100% electoral" şi nu poate fi considerat mesaj de interes public, relatează Agerpres.

Purtătorul de cuvânt al şefului statului, Mădălina Dobrovolschi, a afirmat că acest spot are rolul de a prezenta ce se întâmplă la referendumul din 26 mai, iar Klaus Iohannis apare în spot pentru că este iniţiatorul: "Prezenţa preşedintelui României în acest spot e una justificată, nu există niciun interes electoral la mijloc. Nu e candidat preşedintele României la nimic în acest referendum. Preşedintele e prezent în acest spot pentru că e iniţiator al acestui referendum".

Atitudinea CNA în cazul referendumului pentru familie a fost complet diferit. Consiliul Naţional al Audiovizualului a modificat regulile de desfăşurare a campaniei pentru referendum, astfel încât televiziunile şi posturile de radio să poată transmite îndemnuri la vot sau la boicot şi în zilele referendumului. Schimbarea a fost condamnată de organizaţia ActiveWatch, care a pus-o pe seama unor intervenţii la nivelul conducerii.

Administrația Prezidențială a solicitat vineri, în numele președintelui Klaus Iohannis, CNA să își respecte propria lege de funcționare și să emită decizia privind normele şi regulile de reflectare a campaniei pentru referendum.

Deși Legea audiovizualului nr. 504/2002 prevede clar că CNA este autorizat să emită ”normele şi regulile de reflectare a desfășurării campaniilor electorale şi a celor pentru referendum”, Consiliul nu și-a respectat această obligație legală, deși intrăm în ultima săptămână de campanie pentru referendum, a anunțat sâmbătă Administrația Prezidențială.

De asemenea, a fost solicitată adoptarea de către CNA, cu celeritate, a unei recomandări de difuzare a unui spot audio-video realizat de Administrația Prezidențială, în regim de anunț de interes public, către televiziunile naționale şi locale.