CNA respinge cererea Cotroceniului de adoptare a unei recomandări privind un spot despre referendum
CNA a respins marți cererea de adoptare a unei recomandări către televiziuni de difuzare a spotului audio-video realizat de Administrația Prezidențială referitor la referendumul din 26 mai în regim de anunț de interes public.
Cererea nu a întrunit numărul minim necesar de voturi - șase.
Președintele propus al CNA, Monica Gubernat, a susținut că spotul este "100% electoral" și nu poate fi considerat mesaj de interes public, relatează Agerpres.
Purtătorul de cuvânt al șefului statului, Mădălina Dobrovolschi, a afirmat că acest spot are rolul de a prezenta ce se întâmplă la referendumul din 26 mai, iar Klaus Iohannis apare în spot pentru că este inițiatorul: "Prezența președintelui României în acest spot e una justificată, nu există niciun interes electoral la mijloc. Nu e candidat președintele României la nimic în acest referendum. Președintele e prezent în acest spot pentru că e inițiator al acestui referendum".
Atitudinea CNA în cazul referendumului pentru familie a fost complet diferit. Consiliul Național al Audiovizualului a modificat regulile de desfășurare a campaniei pentru referendum, astfel încât televiziunile și posturile de radio să poată transmite îndemnuri la vot sau la boicot și în zilele referendumului. Schimbarea a fost condamnată de organizația ActiveWatch, care a pus-o pe seama unor intervenții la nivelul conducerii.
Administrația Prezidențială a solicitat vineri, în numele președintelui Klaus Iohannis, CNA să își respecte propria lege de funcționare și să emită decizia privind normele și regulile de reflectare a campaniei pentru referendum.
De asemenea, a fost solicitată adoptarea de către CNA, cu celeritate, a unei recomandări de difuzare a unui spot audio-video realizat de Administrația Prezidențială, în regim de anunț de interes public, către televiziunile naționale și locale.
Comentarii