Departamentul pentru Situații de Urgență susține că mai multe aspecte din raport nu corespund cu informațiile existente, iar unele recomandări nu concordă cu acte normative care reglementează proceduri naționale sau internaționale.

UPDATE

Raed Arafat a avut o întrevedere de două ore cu șeful Corpului de control al premierului, Valentin Mircea, pentru discutarea raportului privind intervenția de la clubul Colectiv și prezentarea punctului de vedere al DSU.

+++

Departamentul condus de Raed Arafat, secretar de stat în MAI, a publicat, luni, un raport de 143 de pagini care cuprinde "o analiză detaliată” a Raportului Corpului de Control și punctul de vedere al DSU privind modul în care s-a intervenit în incendiul de la Colectiv.

Documentul DSU arată că "majoritatea neconcordanțelor, neclarităților sau chiar a aspectelor care sunt neconforme cu realitatea și care au fost prezentate” în raportul Corpului de Control ar fi putut fi evitate dacă s-ar fi solicitat un punct de vedere al instituțiilor implicate, inclusiv al Departamentului pentru Situații de Urgență.

Răspunsul la multe dintre semnele de întrebare pe care le ridică autorii raportului ar fi putut fi identificat prin analizarea "Raportului privind lecțiile învățate în urma incendiului de la clubul Colectiv”, redactat de DSU și trimis premierului Dacian Cioloș, se arată în punctul de vedere al Departamentului.

Corpul de Control nu face diferența între coordonarea și conducerea unei intervenții

Referitor la observația că intervenția de la Colectiv a prezentat "elemente de improvizație”, DSU susține că această sintagmă poate genera pe viitor "o lipsă de reacție din partea comandanților de intervenție, aceștia nedorind să își mai asume și alte decizii decât cele stabilite prin proceduri”.

În ceea ce privește observația că șeful DSU, Raed Arafat, ar fi trebuit, conform legislației în vigoare, să coordoneze toate activitățile de intervenție, punctul de vedere precizează că reprezentanții Corpului de Control "nu diferențiază conceptele de coordonare și conducere a unei intervenții”.

Totodată, DSU acuză faptul că unele afirmații, precum "lipsa aparentă a unei coordonări”, nu au decât "o bază emoțională”.

 

Se pare că și autorii raportului au fost cuprinși de aceste sentimente când au preluat anumite informații, deloc de condamnat în contextul tragediei dar poate de evitat atunci când se redactează astfel de documente,

se arată în punctul de vedere al Departamentului.

De asemenea, este criticată preluarea unor comentarii "din anumite segmente ale mass-media, realizate de către nespecialiști, fără a verifica, prin discuții cu experți sau cu instituții abilitate, dacă respectivele aprecieri sunt sau nu fondate”. Acest lucru nu asigură "credibilitatea necesară” pentru un astfel de raport.

Puteți citi aici punctul de vedere al DSU

Necoordonarea intervențiilor este principala constatare a membrilor Corpului de Control al premierului, care a întocmit un raport despre modul în care s-a acționat în cazul Colectiv.

Intervenția de urgență în urma tragediei de la clubul Colectiv a fost în mare parte o acțiune necoordonată, cu elemente de improvizație a autorităților. Asta susțin membrii Corpului de control al premierului într-o sinteză privind intervenția de urgență la incendiul din clubul bucureștean.

Absența coordonării a fost generată în principal de "lipsa de exerciții în caz de urgențe majore, neconcordanțe în legislație și baza materială deficitară". Asta ar fi dus și la elemente de improvizație în intervenții.