Fostul ministru al Apărării, Vasile, Dîncu, spune că el a fost cel care i-a solicitat președintelui PSD, Marcel Ciolacu, prelungirea termenului de dezbatere pe actualele proiecte de legi trimise partidelor din coaliție de ministrul Ligia Deca.

UPDATE

Purtătorul de cuvânt al PNL, Ionuț Stroe, a respins vineri afirmațiile critice ale lui Vasile Dîncu, președintele Consiliului Național PSD, care a cerut prelungirea termenului de analiză pentru legile educației elaborate de PNL pe motiv că acestea „trebuie revăzute serios”.

”Calendarul pe Legile Educației este agreat în coaliție și rămâne același. Nu înțelegem declarațiile domnului Vasile Dîncu, mai ales că nu sunt în concordanță cu cele asumate de PSD în această situație. Ce este clar e că Legile Educației își vor urma parcursul așa cum am stabilit. Vor intra pe circuitul de avizare interministerială în Guvern, spre adoptare, după ce experții partidelor din coaliție le-au consultat, iar ulterior vor merge în Parlament pentru a fi dezbătute și votate. E posibil ca dl Dîncu să nu fi fost informat. Nu știm. Cert este că există un consens în coaliție și un calendar asumat ferm pe tema Legilor Educației”, a declarat Ionuț Stroe pentru G4Media.

+++

Într-un mesaj pe Facebook, Dîncu a explicat că, "fiind vorba despre viitorul României, nu cred că putem aborda politicianist sau superficial aceste legi; va trebui să ne aplecăm serios pentru ca rezultatul să fie un instrument legislativ care să reziste mai mult în timp. Sunt în actealele proiecte de lege elemente care au nevoie de minime studii de impact, de analize de specialitate și chiar de consultarea unor eșantioane de părinți, cadre didactice sau specialiști în educație".


+++

"Da, eu am solicitat președintelui PSD, Marcel Ciolacu, prelungirea termenelor pentru prezentarea acestor legi în coaliție și în guvern”, scrie Dîncu într-un punct de vedere transmis Edupedu.ro

Vasile Dîncu este în echipa de specialiști ai PSD care ar trebui să corecteze drafturile legilor Deca. Joi, PSD a solicitat amânarea cu 30 de zile a calendarului de aprobare convenit inițial în coaliția de guvernare pentru adoptarea pachetului legislativ al Educației, după cum Edupedu.ro a scris.

Senatorul susține că după primirea drafturilor a lărgit până la 200 de oameni echipa PSD care se ocupă de adus amendamente la proiectele legislative. „Am mărit echipa PSD care analizează legile cu colegi cu diferite specialități și am început o analiză cu cei peste 200 de membri din Departamentul de educație”, scrie Dîncu.

Citește și: USR solicită publicarea de urgență a proiectelor de modificare a legilor Educației

Acesta susține că „după 7 ani de la debutul dezbaterii pentru România Educată, observăm că legile educației, deși ținute într-o  confidențialitate de neînțeles, au creat o vie dezbatere și multe reacții din mediul educațional. Este clar că așteptarea societății este mare și e nevoie de dezbatere mai amplă  și analize aprofundate”. Aceste analize ar trebui să conțină, potrivit senatorului PSD, „minime studii de impact, de analize de specialitate și chiar de consultarea unor eșantioane de părinți, cadre didactice sau specialiști în educație”. 

Acesta face câteva referiri la măsuri prevăzute în proiectele de lege care ar „trebui revăzute serios”:

„Admiterea în liceu și probele de bacalaureat trebuie să fie adaptate filosofiei generale enunțată în tabla de valori, iar principiul echității trebuie consolidat toate nivelurile de educație și în toate procesele de la admitere la evaluare”.

„Evaluarea cadrelor didactice și certificarea profesiilor didactice vor trebui gândite pornind de la modele europene mai complexe”.

„La nivel general, foarte multe formulări vagi care lasă loc arbitrariului aplicării  la nivel central sau local trebuie mai bine precizate. Este nevoie în multe locuri de corelări între articole, situație generată de schimbările de ultimă oră. Sunt multe instituții centrale care se înființează sau reînființează  și la care trebuie să analizăm ca funcționalitatea lor să fie necesară și adecvată, să nu fie doar furnizoare de sinecuri”.

„Probabil că este bine să căutăm cât mai multă standardizare în evaluarea elevilor,  dar trebuie precizate mai bine modalitățile de utilizare în cazul copiilor cu nevoi speciale.”

„Cred că va trebui să vedem un anumit echilibru în ceea ce privește metodele de penalizare și sancționare a lucrătorilor din educație, dar modalitățile de stimulare a performanței. Există în acest moment un sistem de incompatibilități care discriminează și limitează libertățile definite prin Constituție. ”